تامین آب کشت پاییزه در دزفول

فرماندار ویژه دزفول گفت: مشکلی در حوزه آب آشامیدنی در دزفول وجود ندارد و عقد قرارداد آب برای کشت پاییزه در این شهرستان نیز آغاز شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی فرهمندپور فرماندار ویژه دزفول گفت: حتمال داده می‌شد با چالش آبی در حوزه کشاورزی مواجه خواهیم شد، یک تیم کارشناسی در دزفول تشکیل و در این زمینه جلساتی نیز با همراهی نماینده مجلس با استاندار برگزار شد که در این جلسه پیشنهاد دادیم که با همکاری کشاورزان کشت تابستانه تعطیل شود، اما از کشت پاییزه کوتاه نمی‌آییم.

او بیان داشت: تجمع مسالمت‌آمیز تعدادی از کشاورزان پیش درب فرمانداری دزفول در روز‌های گذشته و در گفت‌وگویی که با این کشاورزان داشتیم خواسته آن‌ها انعقاد قرارداد آب برای کشت پاییزه بود که ما این امر را تضمین کردیم و در این زمینه از دیروز انعقاد قرارداد آب با کشاورزان شهرستان برای کشت پاییزه با کمک سازمان امور آب آغاز شده است.

فرهمندپور افزود: عزت و افتخار مردم ایران را کسی به آن‌ها نداده بلکه خود مردم آن را کسب کرده‌اند و اگر اعتراض و یا مطالبه‌ای وجود دارد، مربوط به خودمان بوده و یک مشکل داخلی و قابل برطرف شدن است؛ بنابراین به افراد و گروه‌های معاند و ضد نظام هیچ ارتباطی ندارد.

فرماندار ویژه دزفول تصریح کرد: وقتی مشکلات با برگزاری چنین جلساتی برطرف می‌شود پس نیازی به آتش زدن لاستیک و بستن خیابان‌ها نیست که در این راستا از جوانان کوی آیت الله مدرس و طالقانی می‌خواهم همچون همیشه در کنار ما باشند چرا که ما نیز در راستای انجام وظیفه در کنار مردم این مناطق هستیم.

او ادامه داد: اعتراض‌ها و مطالبه گری‌ها باید مسالمت‌آمیز باشد و فرهنگ اعتراض مسالمت‌آمیز و سالم باید نهادینه شود و ضمن اینکه وظیفه ما پاسخگویی است و این گرانی‌ها در سطح کلان است و اختصاصی به دزفول ندارد، اما با این وجود به همراه نماینده شهرستان از ماه‌ها پیش جلسات متعددی را در دزفول و مرکز استان برای تنظیم قیمت ماسه برگزار کردیم.

این مقام مسئول گفت: در این میان باید به مشکلات ماسه شویان نیز توجه شود؛ در برخی موارد مشاهده می‌شد که ماسه از دزفول به قیمت ۳۵۰ هزار ریال خریداری و در شهر همجوار با قیمت ۷۰۰ هزار ریال فروخته می‌شد که این امر اجحاف در حق این قشر بود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.