خرید تضمینی ۹۶۲ تن کلزا در استان همدان

مدیرکل غله‌ و خدمات بازرگانی همدان از خرید تضمینی ۹۶۲ تن محصول کلزا به ارزش بیش از ۱۰۵ میلیارد و ۸۳۵ میلیون ریال در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مسعود بکایی، مدیرکل غله‌ و خدمات بازرگانی همدان با اشاره به آغاز فعالیت مراکز خرید تضمینی گندم و کلزا سطح استان همدان از چهارم تیر ماه افزود: بر اساس پیش‌بینی و برآورد جهاد کشاورزی استان همدان امسال بیش از ۱۵۰۰ تُن از محصول کلزا از طریق کشاورزان به مراکز خرید تضمینی تحویل داده خواهد شد.

او افزود: تاکنون بیش از ۷۰ میلیارد و ۱۲۹ میلیون ریال معادل ۶۶/۳ درصد از مطالبات کلزاکاران استان از طریق مراکز خرید تضمینی پرداخت شده است و بیش از ۳۵۷ میلیارد ریال آن در نوبت پرداخت قرار دارد.

بکایی با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم و کلزا ادامه دارد، تأکید کرد: خرید تضمینی تا زمانی که محصول برداشت نشده در مزارع استان وجود دارد، مراکز خرید نیز دایر هستند.

امسال هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی این استان به شکل آبی و ۳۳۳هزار هکتار نیز به شکل دیم به کشت محصول گندم اختصاص دارد که بر اساس پیش‌بینی‌ها، امسال از اراضی زیر کشت استان در مجموع حدود ۳۰۰ هزار تن محصول گندم برداشت خواهد شد.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.