مظلومی گفت: مسئولان اجرایی در بحران خوزستان از اجرایی و عملیاتی شدن ساخت سد مارون ۲خبر می‌دهند در حالی که ساخت آن باید متوقف شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدطلا مظلومی نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر وضعیت بارندگی در خوزستان به این شکلی است که مسئولان مربوطه دولت اعلام می‌کنند پس چرا سیر انتقال آب از خوزستان صعودی است و عملیاتی شدن ساخت سد مارون ۲ باید متوقف شود.

او بیان داشت: مسئولان ذی‌ربط گزارش خود را برای این بیان کردند که بگویند نبود نزولات آسمانی موجب این اتفاقات در خوزستان شده است، ولی وقتی این موضوع را با جدول انتقال آب در سال‌های گذشته مقایسه کردم با یک نقض مواجه شدم.

او افزود: این اتفاقاتی که امروز در خوزستان ملاحظه می‌شود، نتیجه پیش‌بینی تمهیدات لازم است که باید در سال‌های صورت می‌گرفت؛ اگر این‌چنین است چرا اکنون احداث سد آبریز به مارون دو در دولت مطرح است.

مظلومی ادامه داد: سد مارون یک با دریافت هزاران میلیارد تومان از بانک جهانی، ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان را آبیاری می‌کند؛ همچنین این سد آب شرب شهر‌های مختلف شرق خوزستان را از بهبهان، جایزان، جولکی، رامشیر تا تالاب شادگان در بر می‌گیرد، ولی اکنون برخی از مسئولان اجرایی مقتضیات زمان و مکان را نمی‌شناسند و وقتی می‌بینند که خوزستان در هاله‌ای از التهاب فرو رفته است با مصاحبه‌های خود از احداث سد مارون دو خبر می‌دهند.

نماینده مردم بهبهان در مجلس تصریح کرد: پارسال حداقل سه جلسه با وزیر نیرو و معاونان او داشتیم که گفتند در حال انجام مطالعه برای مارون دو هستند، ولی مسئولان اجرایی امروز در اوج بحران خوزستان از اجرایی و عملیاتی شدن آن خبر می‌دهند غافل از اینکه این موضوع چه عواقب زیست محیطی به دنبال دارد و چه هزینه‌های هنگفتی هدر می‌رود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.