رئیس شورای هیئت‌های مذهبی خراسان رضوی گفت: جشن‌های عید غدیر و ایام دهه امامت و ولایت با رعایت نکات بهداشتی در مشهدمقدس برپا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سیدمهدی طباطبایی رئیس شورای هیئت‌های مذهبی خراسان رضوی گفت: شب و روز عید غدیر خم ۵۴۵ هیئت مذهبی را در سطح خراسان رضوی خواهیم داشت که از این تعداد ۴۳۵ مورد آن در مشهد واقع شده است تا جشن‌های غدیر را به خوبی برگزار کنند.

او افزود: همچنین با همکاری کمیته امداد و هیئت‌های مذهبی سطح استان، یک میلیون و ۱۱۰ هزار پرس غذای گرم در روز عید غدیر خم در سطح استان توسط هیئت‌های مذهبی پخت و بین نیازمندان و ساکنین و محرومین شهر توزیع خواهد شد.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی خراسان رضوی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های ما این است که ۱۱۰ زندانی جرایم غیرعمد، ترجیحاً زندانیانی که سادات هستند در روز عید غدیر در سطح استان آزاد شوند و به آغوش گرم خانواده‌های خود بازگردند.

 

اجرای بیش از دو هزار برنامه به مناسبت عید غدیر

سید مجتبی منتظری معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد نیز گفت: بیش از ۴ هزار عنوان برنامه اجرا خواهد شد و تعدادی از این برنامه‌ها از عید سعید قربان آغاز شده، اجرای برنامه‌ها تا عید غدیر ادامه دارد.


بیشتر بخوانید



او افزود: به این منظور اجرای هزار سرود توسط پاتوق‌های سرود در قالب ۲۰ دستگاه مینی بوس در ۱۷۳ محله را خواهیم داشت.

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد ادامه داد: برنامه‌های اجتماع محور خود را با محدودیت برگزار خواهیم کرد. علاوه بر آن نیز نمایشگاه موضوعی غدیر را در مجموعه کوه پارک، ۱۴ جشن بزرگ شهری در مقیاسی با ظرفیت ۱۰ هزار و ۵۰۰ جشن محلی را برای این ایام در نظر گرفته‌ایم.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار