معا‌ون امور توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: در سه ماهه نخست امسال بیش از ۴۰۰ زوج از خدمات مشاوره ژنتیک بهره‌مند شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مهشید سلیمانی معا‌ون امور توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: پارسال دو هزار و ۱۹ زوج استان به منظور دریافت خدمات مشاوره‌ای به مراکز ژنتیک مراجعه کرده‌اند.

او افزود: در سه ماهه نخست امسال بیش از ۴۰۰ زوج از این خدمات بهره‌مند شدند.


بیشتر بخوانید


سلیمانی اضافه کرد: در حال حاضر هفت مرکز مشاوره شامل شش مرکز خصوصی و یک مرکز دولتی در استان خدمات مشاوره ژنتیک به هم‌استانی‌ها ارائه می‌دهد.

او گفت: سه گروه شامل کسانی که در خانواده سابقه معلولیت دارند، ازدواج‌های فامیلی و کلیه زوج‌هایی که قصد ازدواج دارند و هیچ‌گونه سابقه معلولیت یا نسبت فامیلی ندارند باید به مراکز مشاوره ژنتیک مراجعه کنند.

سلیمانی تصریح کرد: در سال‌های اخیر تحقیقات نشان داده است در بسیاری از خانواده‌ها که هیچ‌گونه سابقه معلولیت یا نسبت فامیلی بین زوجین وجود ندارد فرزند دارای معلولیت متولد شده است.

او اظهار داشت: هزینه مشاوره ژنتیک در مراکز خصوصی با هزینه ۹۰ هزار تومان و در مرکز دولتی با هزینه ۴۵ هزار تومان انجام می‌شود.

سلیمانی بیان کرد: انجام آزمایشات ژنتیک برای تمامی مددجویان بهزیستی رایگان است و برای زوج‌هایی که بضاعت مالی ندارند تخفیف داده می‌شود.

او گفت: به دلیل اینکه ریسک معلولیت در فرزند دوم بیش از فرزند اول است از این رو اهمیت مراجعه والدین به مراکز مشاوره ژنتیک چندبرابر است.

سلیمانی ادامه داد: استفاده از خدمات مشاوره ژنتیک تأثیر فراوانی در کاهش معلولیت‌ها و همچنین کاهش هزینه‌های مالی و عاطفی برای خانواده‌ها و جامعه دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار