عضو مجمع نمایندگان گیلان گفت: خرید تضمینی محصول برنج نیازمند پیگیری مسئولان استانی است تا شالیکاران از اقدامات حمایتی بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمدرضا احمدی سنگری، نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نبود حمایت لازم از شالیکاران گفت: متأسفانه خرید تضمینی برای محصول برنج وجود ندارد و این موضوع مهم نیازمند پیگیری توسط مسئولان استانی است تا شالیکاران برنج همانند محصول گندم از اقدامات حمایتی بهره‌مند شوند.

او افزود: مجلس درصدد آن است که اقدامات جدی برای جلوگیری از واردات برنج خارجی انجام شود و مسئولان استانی باید توجه ویژه به این موضوع داشته باشند و نسبت به حمایت از این مهم اهتمام بورزند، زیرا قیمت فعلی محصول برنج در بازار کفاف زندگی کشاورزان را نمی‌دهد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان اظهار داشت: در سنوات گذشته برخی کشاورزان با وجود تحت پوشش بیمه قرار دادن محصولات و اراضی کشاورزی خود، در زمان جبران خسارت هزینه سزاوار و کافی دریافت نکردند که این موضوع بی اعتمادی و بی رغبتی آنان نسبت به بیمه کردن مجدد محصولاتشان را در برداشته است.

احمدی سنگری با اشاره فروش اراضی کشاورزی در گیلان تصریح کرد: مساحت قابل توجهی از زمین‌های کشاورزی استان به دلیل ساخت و ساز‌های غیرمجاز نابود شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.