مدیرکل انتقال خون هرمزگان گفت:نیاز به اهدای خون در هرمزگان افزایش یافته است.

ایمان زارعی، مدیرکل انتقال خون هرمزگان ،در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،گفت: با توجه به شیوع کرونا در استان شمار بیماران نیازمند به خون افزایش یافته است.

زارعی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی اهدای خون در ۳ ماه نخست امسال گفت:نیاز به دریافت خون ۲۷ درصد در استان طی ۳ ماه امسال افزایش یافته که به همین دلیل با کاهش ذخایر خونی مواجه هستیم.

اوافزود: طی روز‌های اخیر به دلیل افزایش شیوع کرونا شمار اهدا کنندگان خون کاهش یافته و با ادامه این روند ذخایر خونی استان در چند روز آینده با کاهش رو به رو می‌شود و اکنون به همه گروه‌های خونی در استان نیاز است.

مدیرکل انتقال خون هرمزگان گفت: در حال حاضرهرمزگان روزانه به طور متوسط به ۲۴۰ تا ۲۸۰ واحد خون نیاز دارد.

زارعی با اشاره به اینکه حدود دو هزار بیمار خاص در استان وجود دارد، گفت: عمده مصرف خون در استان شامل بیماران خاص، عمل‌های جراحی، زنان باردار و مصدومان حوادث جاده‌ای هستند.

او گفت: پایگاه‌های انتقال خون در بندرعباس در دو نوبت صبح و عصر از ساعت ۷.۳۰ تا ۲۱ و پایگاه‌های انتقال خون بندرلنگه و میناب هم از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳:۳۰ دقیقه آماده خدمات رسانی است.

مدیرکل انتقال خون هرمزگان افزود: در شهرستان قشم هم پایگاه‌های انتقال خون از ساعت ۱۷ تا ۲۰:۳۰ منتظر اهدا کنندگان خون است.
زارعی گفت: هرمزگان ۱۰ هزار و ۸۵۲ اهدا کننده مستمر خون دارد و در ۴ ماه امسال ۱۷ هزار و ۶۷۸ واحد خون در استان اهدا شده است.

اهدا کنندگان می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی nobatdehi.ibto.ir در ساعت‌های مشخص خون اهدا کنند.

مردان هر سه ماه یکبار و بانوان هر چهار ماه یکبار می‌توانند خون را اهدا کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.