معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان، گفت: ۲۶۱ دستگاه اتوبوس در ۴ سال اخیر برای نوسازی و توسعه ناوگان اتوبوسرانی شهر اصفهان خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مسعود بنده خدا معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان، با حضور در جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه در این دوره مدیریت شهری با افزایش تعداد ناوگان ملکی شهرداری روبرو بودیم، گفت: این تعداد از ۸۹۲ دستگاه به ۹۳۷ دستگاه افزایش پیدا کرده است و مابقی اتوبوس‌های شهر متعلق به بخش خصوصی است، همچنین یکی از تلاش‌های ما در این دوره کاهش عمر ناوگان در ۴ سال گذشته بوده است به طوری که عمر ناوگان از ۸.۹ به ۸.۲ سال کاهش پیدا کرده است.

او افزود: در مجموع در چهار سال گذشته ۲۶۱ دستگاه اتوبوس خریداری شده است، این تعداد اتوبوس در خطوط مختلف شهر اصفهان به کار گرفته شده و می‌شود، همچنین  ۴۵ دستگاه اتوبوس جدید برای ناوگان عمومی شهر اصفهان خریداری شده که ۲۵ دستگاه اتوبوس ۱۲ متری دیزلی آتروس از شرکت ایران خودرو دیزل  هستند که  برای استفاده در مسیر دارک، امام علی (ع) و شیخ صدوق خریداری شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان، مطرح کرد: ۲۰ دستگاه دیگر، از نوع اتوبوس‌های ۱۲ متری اسکانیا است و برای حرکت در مسیر خط لاله، پروین، میدان امام حسین (ع) و دشتستان، بزرگمهر و سی و سه پل به کار گرفته خواهد شد.

بنده خدا عنوان کرد: میانگین عمر فعلی کل اتوبوس‌های بخش دولتی و خصوصی شهر ۱۱.۱ سال  و میانگین عمر فعلی ناوگان ملکی شهرداری ۸.۷ سال است که با پیوستن این ۴۵ دستگاه اتوبوس میانگین عمر ناوگان به ۸.۲ سال کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.