تحلیلگر مسائل سیاسی عراق گفت: آمریکا به دنبال کشاندن عراق به جنگ داخلی و تجزیه آن است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، سعد محمد الکعبی، تحلیلگر مسائل سیاسی عراق گفت: آمریکا به دنبال کشاندن عراق به جنگ داخلی و تجزیه آن است مانند آنچه که در افغانستان انجام داد.

سعد محمد الکعبی افزود: ادامه حضور آمریکا در عراق جنگ جدیدی را به ویژه در منطقه شعله ور خواهد کرد و ملت عراق مخالفت خود را با حضور آمریکا در خاک عراق تحت هر عنوان که باشد، اعلام داشتند.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: دولت عراق با قبول و پذیرش برنامه‌های آمریکا در عراق با مصوبه پارلمان این کشور در مورد خروج نیرو‌های خارجی از کشور مخالفت کرده است به ویژه اینکه طرح‌های آمریکا مسئله تازه‌ای نیست بلکه تکرار همان جمله قبلی است که "مستشاران آمریکایی برای آموزش در عراق می‌مانند" این در حالی است که آن‌ها با تجهیزات و نیرو‌های کامل باقی می‌مانند.

الکعبی گفت: آمریکا از افغانستان به طرف منطقه خلیج فارس عقب نشینی کرد و جنگ میان طالبان و دولت افغانستان شعله ور شد و مذاکرات صلح این روز‌ها در قطر با هدف حل این درگیری برگزار می‌شود و به احتمال زیاد آمریکا دوباره برای تقسیم افغانستان میان طالبان و دولت مداخله می‌کند و در صورت مخالفت با مشروعیت چنین طرحی از گزینه اول یعنی طالبان حمایت می‌کند.

الکعبی افزود: آنچه که آمریکا از طرح هایش برای تجزیه افغانستان انجام می‌دهد، سناریویی است که به دنبال اجرای آن در عراق است به ویژه اینکه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به اجرای چنین طرح‌هایی معروف است و هدف از ابقای نظامیان آمریکایی در عراق شعله ور کردن جنگ و تجزیه کشور به ایالت‌هایی برای حمایت از طرفداران واشنگتن در عراق و اعمال تحریم‌ها علیه مخالفان حضور آمریکا در خاک عراق است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار