نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد بیش از نیمی از آمریکایی‌ها نسبت به زندگی خود تا سال آینده خوشبینی ندارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نتایج یک نظرسنجی که از سوی موسسه ایپسوس و شبکه ای‌بی‌سی انجام شده است، نشان می‌دهد بیش از نیمی از آمریکایی‌ها به آینده خود در یک سال آینده بدبین هستند.

بنابر نتایج این نظرسنجی، ۵۵ درصد از آمریکایی‌ها نسبت به مسیری که کشورشان می رود، بدبین هستند و تنها ۴۵ درصد رویکردی مثبت به این مسئله دارند.

بنابراین اغلب آمریکایی‌ها نسبت به موقعیت کشور خود در ۱۲ ماه آینده ابراز بدبینی کرده‌اند.  این آمار نسبت به نظرسنجی مشابهی که پس از یکصدمین روز ریاست جمهوری «جو بایدن» از مردم آمریکا گرفته شده بود، افزایش ۲۰ درصدی بدبینی را در میان مردم آمریکا نشان می‌دهد.

اوایل ماه مه (اردیبهشت) ۳۶ درصد از آمریکایی‌ها نسبت به آینده کشور خود بدبین بودند و در مقابل ۶۴ درصد خوشبینی خود را اعلام کرده بودند. حال پس از ۶ ماه ریاست جمهوری بایدن و حضور وی در کاخ سفید، او در حال دریافت نظرات مختلفی درباره نحوه مدیریت خود در زمینه‌های مختلف از جمله "شیوع کرونا، اقتصاد، و خروج نیرو‌های آمریکا از افغانستان" است.

این نظرسنجی نشان می‌دهد این بدبینی میان دموکرات‌ها، جمهوری‌خواهان و دیگر احزاب آمریکا به شکلی متوازن دیده می‌شود.

پیشتر در ماه مه ۸۹ درصد از دموکرات‌ها نسبت به سال آینده کشور خود ابراز امیدواری می‌کردند؛ اکنون اما تعداد دموکرات‌های امیدوار به آینده آمریکا به ۷۱ درصد تقلیل یافته است.

در حال حاضر ۶۳ درصد از آمریکایی‌های از نحوه مدیریت بایدن در قبال کرونا راضی هستند؛ درحالیکه این میزان در ماه ماه ۷۱ درصد اعلام شده بود و اکنون شاهد کاهش است.

دلیل این روند کاهشی نیز شیوع گونه دلتای ویروس کرونا و از طرفی ترس از محدودیت‌های کرونایی و قرنطینه دوباره آمریکاست.

گفتنی ساعاتی پیش «آنتونی فائوچی» رئیس موسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا، در مصاحبه با سی‌ان‌ان با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کووید-۱۹ میان شهروندان آمریکا اعلام کرد که این کشور در مسیری اشتباه قدم برداشته است.

او همچنین اعلام کرد: «اغلب جانباختگان کرونایی در حال حاضر در آمریکا در میان افراد واکسینه نشده‌اند؛ بنابراین همه‌گیری درحال حاضر درمیان افراد واکسینه نشده است. از تمام افرادی که واکسن نزده اند، می‌خواهیم که واکسن خود را دریافت کنند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار