مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: امسال حدود سه میلیون تن کالا از مبادیکردستان جابه جا شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، محمد راشد گرجی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان از از حمل ۳ میلیون تن کالا در چهار ماهه نخست سال‌جاری از مبادی ورودی و خروجی  استان خبر داد و اظهار داشت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته است.

مدرس گرجی افزود: با توجه به شناسایی مراکز عمده بار و هماهنگی‌های به عمل آمده با پلیس راه و تشدید نظارت‌های انجام شده در سطح استان در مدت یاد شده بیش از ۱۸۰ هزار سفر باری از مبدا استان کردستان انجام و منجر به صدور بارنامه تمبردار دولتی شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد افزایش دارد.

او عملکرد فوق را حاصل تلاش‌های شبانه روزی و بدون وقفه فعالان صنف حمل ونقل جاده‌ای بویژه رانندگان ناوگان حمل ونقل بار در شرایط کرونا دانست و افزود: عمده کالا‌های حمل شده استان شامل؛ سنگ آهن، کنستانتره سنگ آهن، پوکه معدنی، گندم؛ پلی اتیلن، سیمان و مواد سوختی است.

در کردستان حدود ۱۲ هزار راننده حرفه‌ای در حوزه حمل ونقل کالا و ۶هزار و ۵۰۰ دستگاه انواع ناوگان باری در قالب ۷۰ شرکت حمل ونقل کالا مشغول به فعالیت هستند.

انتههای پیام/م

برچسب ها: حمل و نقل ، راهداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.