مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: امسال افزون‌بر ۷۸ میلیون قطعه پست لارو (بچه میگو) و همچنین بیش‌از ۱۰هزار قطعه پیش مولد در کنارک تولید و برای پرورش به مراکز پرورش و تکثیر در استان و همچنین استان‌های بوشهر،هرمزگان و گلستان ارسال شده است.

دکتر مهدی حسینی مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهارداشت: با توجه به پایان فصل ذخیره‌سازی پرورش میگو در کشور مجوز مولد و بچه میگو تحت نظارت بهداشتی این اداره به استان‌های آبزی‌پرور کشور صادر شده است.

وی بیان کرد: فرآیند صدور مجوز حمل، نظارت بهداشتی و پایش مراقبت آبزی در استان از ابتدای اردیبهشت امسال آغاز و در ۳۱ تیر به پایان رسید و علاوه بر تامین بخشی از پست لارو مورد نیاز منطقه صادرات بچه میگو به استان‌های آبزی پرور از جمله گلستان، بوشهر و هرمزگان انجام‌شده است.
مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در صنعت پرورش آبزیان، میگوی مولد به عنوان نخستین و مهمترین بخش چرخه این صنعت جهت تامین بچه میگوی مورد نیاز استخرهای پرورشی نقش حیاتی دارد افزود: میگوی مولد سالم ضامن تولید پست لارو (بچه میگو) با کیفیت و سالم در مراکز تکثیر میگو و در نتیجه افزایش تولید در مزارع پرورش است.

وی تصریح کرد: با توجه به پاک بودن متوالی ۲ ساله سیستان و بلوچستان از لحاظ بروز بیماری لکه سفید در میان استان‌های میگوپرور، این استان تنها استانی است که موفق به ارسال مولد مورد نیاز سایر استان‌ها شده است.

حسینی بیان کرد: امسال  در راستای حمایت از تولید داخل و کمک به صنعت میگو پروری، سطح زیر کشت پرورش میگوی سیستان و بلوچستان از ۴۱۰ هکتار به ۶۵۰ هکتار افزایش یافت که در مقایسه با سال گذشته افزایش ۵۰ درصدی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: دامپزشکی با نظارت و همکاری در عرصه‌های مختلف تولید فرآورده‌های دامی ضمن حمایت از تولید داخلی نقش تاثیرگذاری در اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و حمایت از خدمات موثر برای تولیدکنندگان که کمک شایانی به ایجاد اشتغال برای جوانان داشته را در اولویت‌های کاری خود قرار داده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار