محمد سیدی گفت: ۱۳ هزار و ۵۱۰ دانش آموز استان مشمول هدایت تحصیلی می‌باشند که نسبت به پارسال حدود ۲ هزار نفر بیشتر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  محمد سیدی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت : امسال ۱۳ هزارو ۵۱۰ دانش آموز در استان واجد شرایط انتخاب رشته و هدایت تحصیلی برای ورود به پایه دهم در مقطع متوسطه دوره دوم هستند که از این تعداد ۶ هزار و ۹۶۵ دانش آموز پسر و مابقی دختر هستند .


بیشتر بخوانید 


سیدی گفت : این طرح با هدف افزایش آگاهی دانش آموزان، برای انتخاب بهتر به صورت آگاهانه و آزادانه در انتخاب مسیر زندگی در جهت تضمین آینده شغلی آنان انجام می‌شود.

او لازمه هدایت تحصیلی صحیح را در خواسته دانش آموز، توجه خانواده و مدرسه به این موضوع دانست و افزود: دانش آموزان در فرم‌های هدایت تحصیلی، اولویت‌های مورد علاقه خود را انتخاب می‌کنند و دانش آموزانی که حد نصاب رشته مورد علاقه را کسب کنند، می‌توانند در رشته دلخواه ثبت نام کنند.

سیدی با بیان اینکه مشاوران آموزش و پرورش در ایام هدایت تحصیلی درمدارس و مراکز مشاوره مستقر هستند، تصریح کرد: هم اکنون بیش از ۲۱۰ مشاور در مدارس استان داریم این افراد در پایگاه مشاوره تحصیلی به دانش آموزان و اولیا آن‌ها خدمات مشاوره‌ای در خصوص رشته‌های تحصیلی و فرصت‌های شغلی در جامعه ارائه می‌دهند.

اوافزود: دانش‌آموزان پایه نهم می‌توانند با ورود به سامانه pada.medu.ir برنامه هدایت تحصیلی خود را دریافت کنند و اگر دانش‌آموزی برای ورود به یک رشته خاص نمره نیاورده باشد، می‌تواند مجدد در آزمون تغییر رشته شرکت کند.

۱۸۰هزار دانش آموز و پیش دبستانی در بیش از ۲ هزار باب مدرسه خراسان شمالی زیر نظر ۱۴ هزار معلم تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.