رئیس کمیته ملی المپیک درباره شرایط احسان حدادی ملی پوش دو و میدانی ایران برای حضور در المپیک توکیو توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سید رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان در خصوص شرایط احسان حدادی، ملی پوش پرتاب دیسک کشورمان اظهار داشت: حدادی را قبل از اعزام به توکیو دیدم. او از مصدومیت مینیسک خود شکایت داشت، اما برای آماده سازی خودش تلاش می‌کرد. او دغدغه ۲ گانه‌ای داشت و نظرش این بود که اگر مصدومیتش برطرف نشود، در المپیک شرکت نکند. کسی در این مسئله دخالتی نکرد و تصمیم گیری درباره حضور یا عدم حضور در المپیک توکیو بر عهده خود او است.  

صالحی امیری در ادامه گفت: البته تاکید ما این است که حدادی در المپیک حضور داشته باشد، زیرا سهمیه المپیکی متعلق به او است و ما نمی‌توانیم ورزشکار دیگری را به توکیو اعزام کنیم؛ بنابراین حضور او برای ما ضرورت دارد. اگر حدادی روی فرم باشد، می‌تواند نتایج خوبی بگیرد. نگرانی فدراسیون پزشکی ورزشی و ما دیسک کمر حدادی است که آمادگی او را تحت تاثیر قرار داده است. متاسفانه او در باشگاه آفتاب شرایط خوبی نداشت. با این وجود در ۳ سال گذشته با انتخاب مربی آمریکایی و ماساژور روسی، تمام تلاش مان را انجام دادیم تا او شرایط خوبی داشته باشد. از نظر مالی هم از حدادی به خوبی حمایت شد. آرزوی ما این است که حدادی آماده شود و بار دیگر برای کشورمان افتخارآفرینی کند.  

رئیس کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سوال که آیا با شرایط موجود، وضعیت حدادی برای حضور در المپیک توکیو مشخص نیست گفت: تصمیم گیری در این زمینه بر عهده حدادی است، اما ما به عنوان کمیته ملی المپیک در کنار فدراسیون دو و میدانی و ستاد بازی‌ها امیدواریم که او حتما در توکیو رقابت کند، زیرا بازیکن دیگری نمی‌تواند جای او را پر کند. به همین دلیل حدادی که تاکنون ۹۹ درصد مسیر را طی کرده، تنها یک درصد از کارش باقی مانده که آن هم پرتاب دیسک در المپیک است. هر نتیجه‌ای قم بخورد، چیزی از ارزش‌های این بازیکن کم نمی‌شود.


بیشتر بخوانید


او افزود: حدادی قهرمان ارزنده‌ای است که قبلا خودش را ثابت کرده و در المپیک قبلی نقره گرفته و در بازی‌های آسیایی طلا گرفته است.   اگر حدادی در توکیو نتیجه نگیرد، چیزی از ارزش‌های او کم نمی‌شود.

سیدرضا صالحی امیری همچنین در آیین گشایش نمایشگاه ایران زیبا که در محل سفارت ایران با حضور مقامات ارشد ورزش ٢ کشور ایران و ژاپن برگزار شد، گفت: برای من مایه افتخار است که در این آیین حضور دارم و از تلاش سفارت ایران در برپایی آن در شرایط خاص و وهمچنین از همه نهاد‌های ١٠ گانه به ویژه وزارت ارشاد تشکر می‌کنم.

رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: یکی از وظایف این نهاد توجه به ابعاد فرهنگی و برگزاری باز‌ها به طور همزمان است. برگزاری این نمایشگاه می‌تواند در معرفی بهتر ایران موثر واقع شود و از طرفی این رویداد در تقویت همبستگی فرهنگی نقش مهمی ایفا می‌کند.

صالحی امیری گفت: معتقدم ظرفیت‌های موجود بین دو کشور ایجاب می‌کند سطح روابط تهران- توکیو توسعه یابد و از میزبانی ژاپن برای برگزاری المپیک قدردانی می‌کنم و امیدوارم ورزشکاران ایران کام ملت را شاد کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار