رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس به بیان توضیحاتی درباره جزئیات جلسه امروز این کمیسیون با حضور دو وزیر برای پاسخ گویی پرداخت.

عزت‌الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزئیات نشست امروز کمیسیون متبوع خود گفت: این روزها با افزایش قیمت سیمان و فولاد در بازار رو به رو شده‌ایم. در پی نابسامانی بازار سیمان و فولاد، کمیسیون صنایع و معادن مجلس در نشست امروز دلایل گرانی افسارگسیخته این محصولات را با حضور وزرای صمت و نیرو و معاونان آن‌ها بررسی کرد.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت باید با پیش‌بینی احتمال قطعی برق در فصل گرما و ایجاد ظرفیت‌های لازم، از بروز آشفتگی در بازار سیمان و فولاد جلوگیری می‌کرد.

وی اضافه کرد: صنایع بخش مهمی از اقتصاد کشور هستند و دولت برای تامین برق مورد نیاز نباید در نخستین گام، برق واحد‌های تولیدی و صنعتی را قطع کند، زیرا در صورت بروز اختلال در فعالیت واحد‌های تولیدی اقتصاد و تولید کشور تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه وزرای صمت و نیرو در این جلسه وعده دادند با برنامه‌ریزی از آسیب صنعت برق بیش از این جلوگیری کنند، ادامه داد: در حال حاضر صنایع با وجود تمامی محدودیت‌ها، در تلاش هستند تولید خود را افزایش داده و در بازار‌های جهانی سهمی به دست آورند، بنابراین نباید با قطعی برق واحد‌های صنعتی را در عمل به تعهدات بین المللی با چالش رو به رو کرد، چرا که با این رویه بازار‌های صادراتی نیز آسیب می‌بینند.

اکبری تالارپشتی با بیان اینکه رئیس جمهور باید به جای سیاسی‌کاری، برای ساماندهی بازار تدبیر کرده و به مردم امید دهد، تصریح کرد: رونق صنعت موجب اشتغالزایی می‌شود، بنابراین دولتمردان باید در شرایط حساس، بحران را مدیریت کنند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه با اصلاح الگوی مصرف برق می‌توان بسیاری از کمبود‌ها را جبران کرد، ادامه داد: وزرای نیرو و صمت وعده دادند، در روز‌های آینده اقدامات مناسب و لازمی برای مدیریت مصرف برق و تامین برق واحد‌های تولیدی و صنعتی انجام دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار