شهردار بافق از ثبت جشنواره تابستانه شهربافق در تقویم رویداد‌های شاخص گردشگری کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سید علی نوروز زاده، شهردار بافق با بیان اینکه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور ۶۲ رویداد گردشگری را در استان‌های مختلف کشور در تقویم سالانه خود تعریف کرده است، گفت: گردشگران با این روند به دنبال جاذبه بیشتر در زمان برگزاری رویداد‌های شاخص، به شهر‌های هدف در کشور سفر می‌کنند.

او معرفی و اطلاع رسانی گسترده در خصوص رویداد‌های گردشگری کشور را مهمترین هدف تدوین فهرست رویداد‌های شاخص کشور دانست و افزود: از هر استان ۲ رویداد در فهرست رویداد‌های شاخص انتخاب شده است که ثبت جهانی یزد و همچنین جشنواره تابستانه شهر بافق جزو ۲رویداد برگزیده استان یزد در نظرگرفته شده و در تقویم رویداد‌های شاخص گردشگری کشور جای گرفته است.

نوروززاده با اشاره به برگزاری چهار دوره جشنواره تابستانه در شهر بافق، تصریح: جشنواره تابستانی بافق هرساله از ۶ تا ۱۲ شهریورماه برگزار می‌شود.

شهردار بافق افزایش نشاط اجتماعی بین شهروندان و ایجاد روحیه امید و شادابی در جوانان و نوجوانان را از اهداف برگزاری جشنواره تابستانی این شهر عنوان کرد.

به گفته او، اجرای برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی با مشارکت گروه‌های فعال، سمپوزیوم ساخت مجسمه‌های شنی، مسابقات ورزشی خانوادگی، مسابقات هنری، غذا‌های سنتی و محصولات بومی و همچنین ماهی گیری در کویر، از مهمترین برنامه‌هایی است که هر سال در قالب جشنواره تابستانی بافق ارائه می‌شود.

شهردار بافق گفت: مسجد جامع بافق، قلعه باقرآباد، تلماسه‌های صادق آباد، کمپ کارال و شن و شادن، میدان خان با محوریت امامزاده عبدا... (ع) و ده‌ها مکان دیدنی از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.