معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گفت : ۵۰ درصد کار مرمت موزه منطقه‌ای کرمانشاه انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، اعظمی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گفت : ۷ و نیم میلیارد تومان اوراق قرضه برای مرمت و بازسازی موزه منطقه‌ای کرمانشاه اختصاص یافت که از این میزان ۴۰ درصد آن هزینه شده است.

او با بیان اینکه تاکنون کار بازسازی ابنیه، تاسیسات و عایق بندی آن به پایان رسیده است گفت : اعتبارات سال ۱۴۰۰ ابلاغ نشده است و امیدواریم با ابلاغ این اعتبار و اختصاص آن کار بازسازی را به ۸۰ درصد برسانیم.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی افزود: ۸ موزه شامل موزه سنگ، پارینه سنگی در تکیه بیگلر بیگی، خط و کتابت، موزه قرآنی، مردم شناسی در پاوه و در کرمانشاه، آثار ناملموس و موسیقی در پاوه فعال است.

اعظمی با بیان اینکه کار ساخت موزه منطقه‌ای کرمانشاه در سال ۵۳ آغاز شده است افزود: پیگیری تکمیل پروژه موزه منطقه‌ای کرمانشاه به عنوان نیاز ضروری استان و یکی از مطالبات مهم در یک سال گذشته به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت و با پیگیری‌های مکرر در سفر دکتر نوبخت به کرمانشاه ۷ و نیم میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافت .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.