دشت یزد - اردکان همچنان در معرض پراکنش آلاینده‌های هوا/ برنامه جامع محیط زیست برای کاهش آلودگی هوا چیست؟

معاونت انسانی سازمان حفاظت محیط زیست استان یزد از راهکار‌های مؤثر برای مقابله با آلودگی هوا در دشت یزد-اردکان می‌گوید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمدرضا کوچک زاده معاونت انسانی سازمان حفاظت محیط زیست استان یزد در جلسه کانون تفکر محیط زیست دانشگاه اردکان، با اشاره به چالش‌های مختلف زیست محیطی در سال‌های اخیر، گفت: رعایت اصول آمایش سرزمین، با توجه به شاخص‌های زیست محیطی، اقتصادی و اجتماعی هر منطقه بدون به خطر انداختن منابع پایه باید نهادینه و کاملا عملیاتی شود.

او محدودیت واگذاری صنایع آلاینده در محور مهریز- عقدا را از تلاش‌های مسئولان استان برشمرده و اظهار امیدواری کرد کانون تفکر محیط زیست بتواند با برنامه‌های منسجم و بلند مدت نسخه‌های مناسبی را برای بهبود شرایط موجود شهرستان اردکان ارائه نماید تا شاهد جایگاه بهتر محیط زیست منطقه باشیم.

استفاده از ظرفیت نخبگان برای رفع مشکل زیست محیطی

معاونت انسانی سازمان حفاظت محیط زیست استان یزد با اشاره به استفاده از ظرفیت نخبگان برای رفع مشکل زیست محیطی استان، ادامه داد: برای کنترل آلاینده‌های زیست محیطی در استان  باید از ظرفیت نخبگان و طراحان جوان که دارای ایده و طرح جدید هستند، بهره‌ ببریم.

او اظهار داشت: اقلیم گرم و خشک همراه با پوشش گیاهی ضعیف و کاهش بارندگی در استان به خصوص اردکان موجب شده است تا استان یزد با ظرفیت تحمل زیستی محدود در زمینه آلودگی هوا و آب مواجه باشد.

کوچک زاده گفت: محور یزد-اردکان به سبب تمرکز بیش از اندازه صنایع و کارخانجات، کمبود فضای سبز، نبود پوشش گیاهی مناسب و  طوفان و باد شدید یکی از چالش‌های زیست محیطی استان قلمداد می‌شود.

او با اشاره به اینکه حفظ محیط زیست و هوای پاک یکی از اولویت‌های مسئولان استان است، گفت: تلاش مسئولان باید به سمت سرمایه‌گذاری و استقرار صنایع پاک هدایت شود.

معاونت انسانی سازمان حفاظت محیط زیست استان با اشاره به راهکار‌های کاهش آلودگی در دشت یزد-اردکان، افزود: بارگذاری بیش از اندازه و خارج از ظرفیت برد منطقه موجب شده تا مباحث آمایش سرزمین تحت الشعاع قرار گیرد.

انتهای پیام/ی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.