فوق تخصص گوارش بخش آندوسکوپی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: از کبد نوزاد سه ماهه مبتلا به کلستاز نوزادی به روش سوزنی، نمونه برداری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  هادی خرسند زاک فوق تخصص گوارش بخش آندوسکوپی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: این نوزاد سه ماهه دختر با و وزن ۴ کیلو و ۴۰۰ گرم، کوچکترین بیمار در خراسان شمالی بود که به روش سوزنی بیوپسی کبد نمونه برداری شد.

خرسند افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ کودک دیگر نیز در استان به روش بیوپسی نمونه برداری شدند که مورد اول یک دختر حدود ۶ ساله و مورد دوم یک دختر حدود سه ساله بود.


بیشتر بخوانید


او  اظهار کرد: در خراسان شمالی برای بزرگسالان دیوپسی انجام می‌شد، ولی امکانات این روش برای کودکان در استان وجود نداشت به همین دلیل بیماران به خارج از استان منتقل می‌شدند که با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، بیمارستان امام علی (ع) برای بیوپسی کودکان، تجهیز و راه اندازی شد.

بیوپسی یا نمونه برداری از کبد یکی از دقیق‌ترین روش‌های بررسی آسیب‌های موجود در کبد می‌باشد که کاربرد زیادی در مشخص کردن میزان التهاب کبد و فیبروز دارد.

انتهای پیام/ ر

برچسب ها: علوم پزشکی ، کبد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.