وزش باد شدید خسارت‌بار که بیشترین سرعت آن در ۲۴ ساعت گذشته در خراسان رضوی از ۱۲۰ کیلومتر هم بیشتر شد با احتمال ایراد خسارت تا پایان این هفته ادامه دارد.

 

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، زهرا عنایتی کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: شدیدترین تندباد ظرف شبانه روز گذشته در خراسان رضوی از بردسکن واقع در جنوب غرب خراسان رضوی با سرعت ۱۲۶ کیلومتر بر ساعت گزارش شد.

او دیگر موارد وزش سریع باد شدید در خراسان رضوی را ظرف ۲۴ ساعت اخیر با سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت در تربت‌حیدریه واقع در جنوب میانه این استان ذکر و افزود: وزش تندباد با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت نیز ظرف همین مدت در خواف در جنوب خراسان رضوی و ۵۴ کیلومتر در تایباد واقع در شرق این استان ثبت شده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: بر این اساس تداوم وزش باد به ویژه نوع شدید و پرسرعت این پدیده جوی در مناطق بادخیز استان همراه با طوفان گرد و خاک، کاهش میدان دید و احتمال بروز خسارات تا آخر هفته  پیش‌بینی می‌شود.

عنایتی بیان کرد: افزایش ابر همراه با رگبار و رعد و برق ظرف روز‌های پنجشنبه هفتم و جمعه هشتم مرداد ماه دیگر پدیده جوی قابل اعتنا در منطقه شمالی خراسان رضوی خواهد بود.

او همچنین به آغاز روند کاهش دمای هوا در خراسان رضوی از امروز پنجم مرداد ماه اشاره و تصریح کرد: روند خنکتر شدن هوا در خراسان رضوی تا پایان هفته  ادامه دارد.


بیشتر بخوانید


کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: بر این اساس بیشینه دمای امروز هوا در مشهد ۳۷ درجه سلسیوس خواهد بود که در مقایسه با دیروز سه درجه کمتر است.

عنایتی اظهار کرد: بیشینه دمای هوای مشهد روز جمعه آینده با پنج درجه کاهش نسبت به امروز، تا ۳۲ درجه سلسیوس پایین خواهد رفت؛ کمینه دمای دیشب هوای مشهد که ۲۶ درجه سلسیوس بود نیز ظرف شب‌های آینده تا آخر هفته به میزان چند درجه کاهش می‌یابد.

قوچان در شمال خراسان رضوی با کمینه دمای ۱۷ درجه و سرخس واقع در شرق این استان با بیشینه دمای ۴۴ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهر‌های خراسان رضوی در طول ۲۴ ساعت اخیر بودند.

 

انتهای پیام//ص.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۰۵ ۰۵ مرداد ۱۴۰۰
تربت جام دیروز خیلی باد بود.
آخرین اخبار