مشاور رئیس جمهور عراق می‌گوید برخی برای به تعطیلی کشاندن روند دموکراتیک در این کشور و ایجاد بی اعتمادی به نظام سیاسی تلاش می‌کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الصباح، مشاور ارشد رئیس جمهور عراق اعلام کرد برخی تشکل‌های سیاسی در تلاشند تا برگزاری انتخابات پیش از موعد را به تعویق بیندازند.

اسماعیل الحدیدی در مصاحبه‌ای تأکید کرد که برهم صالح، رئیس جمهور عراق، اهتمام ویژه‌ای به موضوع انتخابات دارد و آن را در رأس اولویت‌های خود قرار داده است. به گفته مشاور صالح وی بر ضرورت اجرای آن در موعد مقرر به عنوان یکی از دستاورد‌های تظاهرات اکتبر عراق تأکید ویژه دارد.

مقام ریاست جمهوری عراق افزود رئیس جمهوری عراق در جلسات و نشست‌ها و تماس‌های مکرر با طرف‌های ذی‌ربط روند تدارک برای اجرای انتخابات را پیگیر است و پیشنهاد‌هایی را نیز برای بهبود این تدارکات مطرح کرده است. الحدیدی ادامه داد صالح پیش از این به سران کشور‌های دوست عراق نیز اطمینان داده است که انتخابات در موعد مقرر برگزار خواهد شد.

مشاور رئیس جمهوری عراق همچنین نسبت به هر تلاشی در جهت به تعطیلی کشاندن روند دموکراتیک در این کشور هشدار داد و یادآور شد چنین تلاش‌هایی به اوضاع عمومی عراق آسیب می‌زند و مشکلات بسیاری از جمله بی اعتمادی را به بار می‌آورد.

گفتنی است کابینه عراق دهم اکتبر ۲۰۲۱ میلادی (۱۸ مهر ۱۴۰۰) را موعد برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور اعلام کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار