تکرار حملات هوایی رژیم صهیونیستی و تشدید محاصره نوار غزه، باعث تشدید مشکلات این منطقه و وخیم شدن اوضاع شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم، فلسطینی‌های ساکن نوار غزه به علت تکرار حملات هوایی رژیم صهیونیستی و تشدید محاصره منطقه و همچنین کاهش محدوده مجاز ماهیگیری از ۱۲ مایل به ۶ مایل، در وضعیت وخیمی به سر می‌برند.

این درحالی است که رژیم صهیونیستی مانع بازسازی نوار غزه می‌شود و همین امر باعث شده است نیرو‌های مقاومت فلسطین به افزایش مبارزات خود علیه این رژیم تهدید کنند.

بار دیگر بوی باروت از آسمان نوار غزه به مشام می‌رسد. رژیم اشغالگر صهیونیستی حملات خود به نوار غزه و بمباران مواضع نیرو‌های مقاومت را از سر گرفته است و تهدیدات کابینه نفتالی بنت نخست وزیر این رژیم علیه نوار غزه همچنان ادامه دارد.

حازم قاسم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: حمله به نوار غزه، تشدید محاصره منطقه، بستن گذرگاه‌ها و جلوگیری از بازسازی منطقه از عوامل تشدید اوضاع منطقه است.

او افزود: نیرو‌های مقاومت قاطعانه اعلام می‌کنند که به دشمن صهیونیستی اجازه تشدید حملات را نخواهند داد و این حملات با واکنش نیرو‌های مقاومت مواجه خواهد شد.

سخنگوی حماس تاکید کرد: به دشمن صهیونیستی اجازه تغییر معادلات یا قوانین درگیری را نخواهیم داد و دشمن صهیونیستی موفق به اخلال در مواضع نیرو‌های مقاومت نخواهد شد.

رژیم صهیونیستی با تشدید محاصره نوار غزه تامین نیاز‌های انسانی شهروندان فلسطینی در نوار غزه را دشوار‌تر کرده است و این رژیم محدوده ماهیگیری فلسطینی‌ها را در این منطقه از دوازده مایل به شش مایل کاهش داده و همین مسئله باعث تشدید مشکلات ماهیگیران فلسطینی شده است.

نزار عیاش، رئیس سندیکای ماهیگیران فلسطینی در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: با این تصمیم ظالمانه، تقریبا فعالیت حدود هزار و چهارصد قایق ماهیگیری فلسطینی‌ها در سواحل نوار غزه متوقف شده است.

درباره بازسازی نوارغزه باید گفت کشور‌هایی که متعهد به بازسازی نوار غزه شده اند، همچنان تسلیم خواست رژیم صهیونیستی هستند و به علت تلاش‌های این رژیم برای اعمال فشار بر نیرو‌های مقاومت، از وعده‌های خود عقب نشینی کرده اند.

تلاش رژیم صهیونیستی برای تحمیل یک معادله جدید یعنی شلیک موشک در برابر هر بالنی که از نوار غزه به سوی سرزمین‌های اشغالی فلسطین شلیک می‌شود، موضوع خطرناکی است و نیرو‌های مقاومت فلسطین به طور حتم ساکت نخواهند ماند و اگر میانجیگران دخالت نکنند، ممکن است شاهد جنگ دیگری بین دو طرف باشیم.

نیرو‌های مقاومت بار دیگر با شلیک بالن‌های آتش زا پیام خود را به رژیم صهیونیستی منتقل کرده و متعهد شده اند در صورت ادامه محاصره نوار غزه و همچنین ادامه جنایات رژیم صهیونیستی، اقدامات خود را علیه این رژیم آغاز خواهند کرد. این در حالی است که محاصره دریایی، زمینی و هوایی نوار غزه همچنان در حال شدت یافتن است و اوضاع به سوی یک جنگ دیگر پیش می‌رود و نوار غزه همچون یک بمب ساعتی است و زندگی دو میلیون فلسطینی ساکن منطقه در معرض تهدید قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار