مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از راه اندازی باشگاه کارآفرینان نوجوان در استان خبر داد.

اشرفی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: باشگاه کارآفرینان نوجوان محیطی گرم و صمیمی است که ضمن برقراری ارتباط دوستانه و تعامل با دانش آموزان به آموزش مهارت‌های کارآفرینی می‌پردازد.

او مدت زمان آموزش در این باشگاه را دو سال عنوان کرد و افزود: پس از طی دوره اولیه، آموزش‌ها به طور متناوب ادامه می‌یابد و پیشرفت دانش آموزان رصد می‌شود.

اشرفی به رده‌های سنی این باشگاه اشاره کرد و گفت: رده سنی تعیین شده در این باشگاه، دانش آموزان دختر و پسر در دو گروه رده سنی ۱۲ تا ۱۵ سال و رده سنی ۱۶ تا ۱۸ سال است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی به اهداف این باشگاه اشاره کرد و تصریح کرد: توانمند سازی دانش آموزان در جهت دستیابی به تجربه عملی کارآفرینی در مقیاس کوچک، کمک به دانش آموزان جهت تقویت باور دانش آموزان و واکاوی خلاقیت دانش آموزان، تغییر روش‌های تدریس، آشنایی اولیاء دانش آموزان و دانش آموزان با مقوله‌های مهارت آموزی، تقویت نگرش کارآفرینانه از جمله اهداف این باشگاه است.

اشرفی همچنین به ویژگی‌های باشگاه کارآفرینان نوجوان اشاره کرد و ادامه داد: فعالیت در باشگاه کارآفرینان دانش آموزی به مدت ۲ سال، برگزاری کمپ دانش آموزی به مدت ۴ تا ۶ روز کامل، برگزاری کمپ آموزشی به صورت مجزا برای دخترا و پسران، برنامه ملاقات والدین برای آگاهی از استعداد‌ها و عملکرد فرزندانشان در خلال اردوی ساماندهی از جمله ویژگی‌های این باشگاه است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه مجری این طرح ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها هستند گفت: یکی از نقاطی که در محیط کسب و کار و تحلیل وضعیت بازار کار داریم این است که بسیاری از افراد توانایی برخی از دوره‌های تخصصی را ندارند و در این خصوص امید است ما بتوانیم در جهت بهبود وضعیت کسب و کار و تحلیل آن گام برداریم.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.