سازمان اداری و استخدامی در خصوص انتشار خبری تحت عنوان، واکنش رئیس سازمان اداری و استخدامی به مشکلات کارکنان شرکتی صنعت نفت، جوابیه صادر کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، چندی پیش باشگاه خبرنگاران جوان مطلبی را به همراه ویدئوی آن با عنوان" واکنش رئیس سازمان اداری و استخدامی به مشکلات کارکنان شرکتی صنعت نفت" منتشر کرد که منجر به صدور جوابیه ای از سوی این سازمان شد. متن جوابیه به شرح زیر است.

همانطور که استحضار دارید در تاریخ 3‏/5‏/1400 خبری با عنوان "واکنش سازمان اداری و استخدامی به مشکلات کارکنان شرکتی صنعت نفت" در خروجی پایگاه خبری آن باشگاه قرار گرفت که در انتهای خبر این عبارت درج شده بود "انصاری پس از پاسخ به این سوال، سوال مربوط به کارکنان شرکتی (ارکان ثالث) صنعت نفت را بی‌پاسخ گذاشت". همراه با این خبر که با کد 7829701 در آن پایگاه خبری درج شده است فیلمی نیز در خروجی آن پایگاه قرار گرفت که یک قسمت تقطیع شده حدود 20 ثانیه‌ای از یک مصاحبه مفصل در تاریخ  28‏/4‏/1400 است و نوع سوال و جوابی که در فیلم نمایش داده می‌شود این تصور را ایجاد می‌کند که سوال شونده پس از پاسخ به سوال اول خبرنگار محترم از پاسخ به سوال دوم طفره رفته و یا حاضر به پاسخگویی به سوال دوم نشده است.

البته با توجه به اینکه فیلم کامل این مصاحبه در اختیار باشگاه خبرنگاران جوان هست و خبرنگار محترم آن باشگاه نیز می‌توانست جزئیات این مصاحبه را که فرآیند اجرا و ضبط آن حدود 11 دقیقه طول کشید در اختیار جنابعالی قرار دهد انتظار این بود که باشگاه خبرنگاران جوان رأساً اقدام به روشنگری در این مورد نماید و اجازه ندهد برخی برداشت‌‌های نادرست که ناشی از پخش یک برش 20 ثانیه‌ای بدون توضیح آنچه در 11 دقیقه فرایند مصاحبه گذشته است به ناروا تقویت شود. لذا، با توجه به عدم اقدام از سوی آن باشگاه، روابط عمومی سازمان اداری و استخدامی کشور ناچار شد توضیح کامل مصاحبه مذکور را جهت اطلاع افکار عمومی و بویژه جامعه رسانه‌ای کشور ارایه نماید تا از تداوم برداشت و تأثیرگذاری­های نادرست اقدام غیرحرفه‌ای آن پایگاه خبری جلوگیری شود.

ظهر روز دوشنبه 28‏/4‏/1400، پس از اتمام همایش رونمایی از نشان ملی بهره‌وری در سالن سازمان مدیریت صنعتی و موقع ترک سالن توسط ریاست محترم سازمان اداری و استخدامی کشور، خبرنگار محترم باشگاه خبرنگاران جوان از ایشان درخواست مصاحبه اختصاصی در مورد "مسائل استخدامی معلولان" را بعمل می‌آورد که جناب آقای انصاری می‌پذیرند و قرار می‌شود مصاحبه در محوطه سازمان مدیریت صنعتی ضبط شود. با حضور آقای انصاری و خبرنگار محترم در محوطه، مصاحبه کننده متوجه می‌شود فیلمبردار و دوربین همراه ایشان نیست و یکی از همکاران خود را جهت پیگیری و آوردن فیلمبردار می‌فرستد و در این فاصله (از زمان استقرار مصاحبه کننده و ریاست سازمان در محل مصاحبه تا ملحق شدن فیلمبردار به ایشان که حدود 7 دقیقه بطور می‌انجامد) خبرنگار محترم آن باشگاه با ریاست سازمان گپ و گفت صمیمانه‌ای در موضوعات و مسائل مختلف داشتند که ریاست سازمان نیز در برخی موارد توضیحات و پاسخ‌های لازم را به ایشان ارایه کردند که متاسفانه این بخش به دلیل فقدان دوربین و فیلمبردار ضبط نشده است. بعد از حدود (7) دقیقه و با حضور فیلمبردار در صحنه مصاحبه (که با عذرخواهی ایشان و گشاده‌رویی از سوی آقای انصاری همراه بود) مصاحبه کننده سوالات خود را درخصوص مسائل مربوط به استخدام معلولان در دستگاه‌های دولتی مطرح و ریاست محترم سازمان نیز با دقت و جزئیات کامل به سوالات خبرنگار محترم پاسخ دادند که یک فیلم 2 دقیقه‌ای از این مصاحبه نیز در تاریخ 31‏/4‏/1400 و با کد خبری 7826906 در خروجی آن پایگاه خبری قرار گرفت. پس از اتمام مصاحبه که آقای انصاری قصد عزیمت داشتند خبرنگار محترم درخواست نمودند اجازه دهند یک سوال هم در موضوع دیگری مطرح کنند و آقای انصاری هم با قید اینکه فقط یک سوال و مرتبط با وظایف سازمان اداری و استخدامی باشد پذیرفتند این سوال نیز مطرح شود که خبرنگار محترم سوال مربوط به پیشنهادات سازمان در اصلاح تصویب نامه جزء (1) بند الف تبصره (12) قانون بودجه را مطرح کردند و ریاست محترم سازمان هم توضیح لازم ارایه و مصاحبه مجدداً خاتمه یافت.

لذا، با تشریح جزییات مصاحبه انجام یافته که فوقاً اشاره شد تاکید می‌نماید اولاً مصاحبه مذکور برای یک موضوع کاملاً خاص (مسائل استخدامی معلولان) برگزار شده و فرآیند آن بیش از 11 دقیقه بطول انجامیده است ثانیاً حدود 7 دقیقه ریاست محترم سازمان در هوای گرم و آفتابی ظهر روز 28‏/4‏/1400 برای انجام مصاحبه و به احترام همکاران آن رسانه منتظر فیلمبردار بوده و در این فاصله نیز با خبرنگار محترم گفتگو داشته‌اند.

 ثالثاً مصاحبه در موضوع اختصاصی به اتمام رسیده و درخواست خبرنگار برای طرح صرفاً یک سوال خارج از موضوع مصاحبه اختصاصی نیز مورد موافقت ایشان قرار گرفته و سوال را طرح کرده‌اند. ضمناً فایل صوتی مصاحبه مذکور در روابط عمومی سازمان موجود است که در صورت نیاز در اختیار آن خبرگزاری قرار خواهد گرفت.

لازم به توضیح است که آنچه به عنوان بی‌پاسخ گذاشتن سوال مربوط به کارکنان شرکتی (ارکان ثالث) صنعت نفت در متن خبر آن خبرگزاری درج شده است اساساً در مصاحبه مطرح نشده و بنظر می‌رسد این موضوع بیشتر از منویات خبرنگار محترم استنباط شده است ضمن اینکه اولاً وزارت نفت دارای مقررات استخدامی خاص بوده و امور اداری و استخدامی آن زیر نظر این سازمان نمی‌باشد و ثانیاً مسائل شرکت‌های پیمانکاری صنعت نفت از موضوعاتی است که خارج از مسائل اداری و استخدامی کارکنان بوده و اگر در این مورد سوالی هم باشد حتما باید از طرف مسئولان وزارت نفت توضیح داده شود.

امید است که این توضیحات و نشر آن از سوی باشگاه خبرنگاران جوان به شفافیت فضای رسانه ای کشور و تقویت ارتباط حرفه‌ای رسانه‌ها و مسئولان کشور کمک نماید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار