مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال ۴ میلیون تردد در مبادی ورودی و خروجی استان به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، کلیم اله وثوقی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در جلسه شورای اداری راهداری استان با بیان اینکه از ابتدای امسال ۴ میلیون تردد در مبادی ورودی و خروجی استان به ثبت رسیده است گفت: این میزان تردد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد.

او افزود: بیشترین تردد ۴ ماه گذشته به ترتیب در محور‌های اردبیل آستارا – اردبیل نیر و اردبیل مغان ثبت شده است.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل و نقل استان اردبیل با بیان اینکه ۵ درصد کل تردد استان مربوط به سرعت غیرمجاز است تصریح کرد: میانگین سرعت متوسط استان در مدت یاده شده ۷۱ کیلومتر بر ساعت است.

وثوقی از فعالیت ۱۴۸ سامانه هوشمند در محور‌های مواصلاتی استان خبر داد و گفت: هوشمندسازی جاده‌های استان از جمله برنامه‌های مهم اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای است.

او از تلاش‌های شبانه روزی راهداران در اجرای طرح راهداری محوری قدردانی کرد و افزود: این طرح مهم با ۱۵۰ دستگاه ماشین‌آلات و ۲۰۰ نفر نیروی راهداری در حال اجراست و تا پایان مردادماه با قوت ادامه پیدا می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در قالب این طرح راهداران تلاش می‌کنند تا در کنار اقدامات مناسب‌سازی راه‌ها، نسبت به ترمیم و اصلاح حریم جاده‌ها، نصب گاردریل، علائم هشداردهنده، نصب علائم انتظامی و اخطاری، همچنین خط‌کشی محورها، رنگ آمیزی پایه تابلو و علائم، رفع مشکلات سیستم روشنائی، لکه‌گیری و رفع چاله اقدام کنند.

وثوقی با تاکید بر انجام نظارت‌های مستمر در خصوص اقدامات و عملکرد شرکت‌های حمل و نقل کالا و مسافر بیان کرد: حمل کالا و مایحتاج عمومی مردم اولویت اصلی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل است.

او فعالیت ۱۵۱ شرکت حمل و نقل کالا، مسافر و بین المللی در استان را یادآور شد و افزود: در ۴ ماه گذشته یک میلیون و ۳۵۲ هزار تن کالا و حدود ۵۰۰ هزار نفر مسافر از استان جابجا شده است.

عضو شورای اداری استان اردبیل با قدردانی از تلاش‌های رانندگان سخت کوش در حوزه کالا و مسافر استان گفت: ۱۴ هزارو ۳۰۰ نفر راننده پرتلاش شبانه روز در این دو حوزه مهم به مردم عزیز خدمت می‌کنند.

وثوقی از صدور ۲۳۸ رای در قالب کمیسیون‌های ماده ۱۱ و ۱۲ رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها وناوگان عمومی حمل و نقل کالا و مسافر در ۴ ماه گذشته خبر داد و تصریح کرد: عدم پرداخت کرایه رانندگان، عدم اخذ بارنامه، عدم رعایت ضوابط ایمنی، شکایات حوزه حمل و نقل مسافر و اضافه تناژ، توقف اتوبوس‌ها در میادین، واگذاری وسلیه نقلیه به راننده فاقد صلاحیت و فقدان برگ معاینه فنی را عمده تخلفات رسیدگی شده در این کمیسیون‌ها عنوان کرد.

او از مردم، رانندگان و صاحبان کالا و بار خواست هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ جهت رسیدگی به اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل اطلاع دهند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به از سرگیری تردد مسافران با اتوبوس از پایانه مرزی بیله‌سوار گفت: اولین ورود و خروج اتوبوس حامل مسافران آذری از پایانه مرزی بیله‌سوار به مقصد نخجوان و باکو با انجام تست‌های کرونا انجام شد و در مدت یاد شده ۶۰۰ نفر مسافر از این پایانه به مقصد نخجوان باکو تردد کرده اند.

وثوقی اظهار کرد: از ابتدای سالجاری بیش از ۱۶۰ هزار تن کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار به کشور‌های آذربایجان، روسیه، گرجستان و حوزه قفقاز صادر شده است.

او با اشاره به شیوع ویروس منحوس کرونا بیان کرد: کلیه دستورالعمل‌های لازم به شرکت‌های حمل ونقل کالا، مسافر و پایانه مرزی بیله سوار ابلاغ شده و نظارت ویژه‌ای نیز بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی انجام می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.