معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در شبانه روز گذشته با ثبت ۴ مورد فوتی جدید ناشی از کرونا در خراسان جنوبی تعداد فوتی‌های بیماری کرونا در استان به ۹۵۰ نفر رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: دیروز ۲۴۸ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۱۲۶ بیمار جدید شامل ۳۰ مورد بستری و ۹۶ مورد سرپایی، شناسایی شدند.

او افزود: از مجموع ۱۲۶ بیمار،  ۳۷ مورد از بیرجند، خوسف و درمیان هر کدام یک مورد، زیرکوه و قاینات هر کدام ۲۲ مورد، ۱۱ مورد از فردوس، ۲ مورد از بشرویه، ۸ مورد از سرایان، ۴ مورد از سربیشه، ۶ مورد از نهبندان و طبس ۱۲ مورد جدید شناسایی شد.

مهدی زاده  گفت: همچنین از ۷۰۶ تست سریع ۲۲۴ بیمار جدید شناسایی شد.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در حال حاضر ۲۸۰ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۱۵۲ نفر دارای تست کرونای مثبت هستند که از این تعداد ۲۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۸ نفر وخیم است.

وی افزود: در شبانه روز گذشته ۷۹ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش شدند که در همین مدت ۶۲ بیمار شامل ۲۷ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تا کنون ۲۲هزار و ۵۳۲ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته و یا در قرنطینه خانگی بسر می‌برند.

به گفته وی تا روز گذشته ۶۶ هزار ۴۵۵ تست مولکولی کرونا در استان انجام شد که ۲۳هزار و ۶۳۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شدند.

مهدی زاده گفت: در شبانه روز گذشته با ثبت ۴ مورد فوت جدید در استان تعداد فوتی‌های کرونا در استان به ۹۵۰ نفر رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ادامه عملیات واکسیناسیون کرونا، افرادی که واکسن نوبت اول کرونا را دریافت کردند به ۹۲ هزار و ۹۹۳ نفر رسید و تا کنون ۲۷ هزار و ۵۱ نفر نیز واکسن نوبت دوم را دریافت کردند.

انتهای پیام / ط آ

برچسب ها: ویروس کرونا ، کووید-19
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.