مدیرکل آموزش و پرورش قم گفت:واکسیناسیون معلمان از هفته آینده آغاز و تا پیش از مهر به پایان می رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، شیخ الاسلام،مدیرکل آموزش و پرورش قم در حاشیه سی و پنجمین اجلاس مدیران کل و نواحی آموزش و پرورش با اشاره به آغاز واکسیناسیون فرهنگیان استان قم از هفته آینده گفت: بر اساس برنامه ریزی‌ها و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان سالن امجدی دبیرستان امام صادق از سوی آموزش و پرورش برای واکسیناسیون فرهنگیان تجهیز شده است.

او با بیان این که تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید تمام  فرهنگیان ۲ نوبت واکسن دریافت خواهند کرد، افزود: ۱۶ هزار نفر از فرهنگیان شاغل رسمی و ۴ هزار نفر از فرهنگیان شاغل در مدارس غیر انتفاعی در ۲ ماه باقی مانده تا فصل بازگشایی مدارس واکسن دریافت می‌کنند.

شیخ الاسلام با بیان این که ۹۵ درصد از دانش آموزان دوره ابتدایی در مدارس استان ثبت نام کرده اند ،گفت: امسال در میان پایه‌ها ۹۰ درصد از دانش آموزان پایه اول متوسطه نیز ثبت نام قطعی کرده اند و در متوسطه دوم فرم هدایت تحصیلی برای انتخاب رشته در اختیار اولیا دانش آموزان قرار گرفته است.

او تعداد دانش آموزان استان قم را با افزایش ۱۰ هزار نفری نسبت به پارسال ۲۷۰ هزار نفر عنوان کرد و افزود: برای سال تحصیلی جدید ۲۸ هزار کلاس اولی نیز وارد مدارس ابتدایی می‌شوند.

شیخ الاسلام  با بیان این که کار سنجش ۲۰ هزار دانش آموز پایه اولی پایان یافته است، افزود: پیش بینی می‌شود که تا زمان آغاز بازگشایی مدارس کار سنجش دانش آموزان به پایان برسد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم همچنین از بهره برداری از ۲ مدرسه جدید ۱۰ و ۱۲ کلاسه در شهر قم برای سال تحصیلی جدید تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: برای امسال ۱۰ شیفت به مدارس اضافه کردیم.

او با اشاره به افزوده شدن ۱۵۰ تا ۱۶۰ مدرسه جدید به فضای آموزشی استان قم گفت: رتبه استان از سال ۹۲ تا امروز از رتبه ۳۲ به رتبه ۲۶ در زمینه فضای آموزشی رسیده است که این امر به همت خیران مدرسه ساز و تخصیص اعتبارات ملی محقق شده است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار