کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با توجه به الگوی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی با گسترش باد‌های ۱۲۰ روزه در منطقه تا روز پنج شنبه طوفان و گرد و خاک ادامه دارد .

نخعی کارشناس هوا شناسی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: طبق پیش بینی‌ها در دو روز گذشته در استان شاهد وزش باد شدید، طوفان گرد و خاک و کاهش میزان دید افقی بودیم.

او افزود: در این مدت شعاع دید افقی در حاجی آباد زیرکوه به ۵۰ متر رسید و بیشترین سرعت وزش باد در درح ۱۱۹ کیلومتر در ساعت ثبت شده است.

نخعی با بیان اینکه در مرکز استان سرعت وزش باد ۱۰۴ کیلومتر در ساعت و کمترین دید افقی ۱۰۰ متر گزارش شده است اظهار کرد:در اکثر مناطق استان در این مدت کاهش دید افقی به کمتر از ۲ هزار متر رسید .

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به الگوی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی با گسترش باد‌های ۱۲۰ روزه در منطقه تا روز پنج شنبه طوفان گرد و خاک ادامه دارد و احتمال خسارت نیز وجود دارد.

او ادامه داد:  به لحاظ شرایط دمایی تا پایان هفته روند تغییرات دما به صورت نسبی کاهشی است و در پایان هفته حدود ۳ تا ۴ درجه هوا خنک‌تر می‌شود.

انتهای پیام / ط ا

برچسب ها: گرد و خاک ، کاهش دما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار