مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: اگر نحوه استفاده درست از انرژی به یک فرهنگ تبدیل شود خود به عنوان پلیس پیشگیری عمل می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،سرهنگ علی اصغر عاطف مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان شب گذشته در همایش استانی آب، بهره‌وری و اصلاح الگوی مصرف بیان کرد: اگر نحوه استفاده درست از انرژی به یک فرهنگ تبدیل شود خود به عنوان پلیس پیشگیری عمل می‌کند.

اوبا اشاره به ضرورت فرهنگ سازی درباره استفاده بهینه از انرژی و جدی گرفتن آموزش‌ها با هدف اصلاح الگوی مصرف افزود: رهبر فرزانه انقلاب سال ۱۳۸۸ را به نام «اصلاح الگوی مصرف» نامگذاری کردند و از آن سال تاکنون مقالات و سخنرانی‌های زیادی در این باره داشتیم، اما با وجود بیش از یک دهه از این نامگذاری در سال ۱۴۰۰ همچنان مشکل رعایت الگوی مصرف وجود دارد.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان اظهار داشت: با توجه به آمار، کشور ایران جزء رتبه‌های بالا در زمینه مصرف انرژی است بنابراین از متخصصان انتظار می‌رود با زبان علمی به بیان تبعات منفی رعایت نکردن الگوی مصرف و ارائه آموزش‌های لازم بپردازند.

سرهنگ عاطف از شرکت‌کنندگان در همایش خواست برای فرهنگ‌سازی استفاده درست از انرژی آب و برق در مساجد، مجامع و در بین عموم جامعه سخنرانی کنند.

او فرهنگ سازی را یکی از مسئولیت‌های مهم بسیج دانست و افزود: بیشترین مصرف انرژی مربوط به مکان‌هایی نظیر ادارات و سازمان‌ها است بنابراین با توجه به احتمال قطعی برق و آب باید با همکاری آبفا و هیات اندیشه‌ورز بسیج مهندسین مکان‌های پر مصرف شناسایی و برای مصرف بهینه راهکار‌هایی ارائه کرد.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.