استاندار گیلان گفت : نشان استاندارد، نشانه امنیت و سلامت کالا است و اطمینان مصرف کننده را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،ارسلان زارع، استاندار گیلان در جلسه شورای استاندارد استان که با حضور رئیس سازمان ملی استاندارد برگزار شد؛ گفت: استانداردسازی کالا‌ها و خدمات مبتنی بر دانش و تخصص، اعتماد و اطمینان مصرف کننده را به دنبال خواهد داشت.

او وجود نشان استاندارد را نشانه امنیت و سلامت کالا دانست و افزود: مصرف کنندگان با دیدن نشان استاندارد با خیالی آسوده‌تر خرید می‌کنند و باید از این اعتماد و اطمینان به نشان ارزشمند استاندارد پاسداری کرد.

استاندار گیلان در ادامه تفویض اختیار بیشتر به اداره کل استاندارد استان و توسعه و تجهیز آزمایشگاه‌های استاندارد را گامی موثر در بهبود وضعیت استانداردسازی عنوان کرد و گفت: با توجه به رتبه برتر گیلان در تولید ۲۰ محصول مختلف در کشور، می‌توان از ظرفیت‌های بالقوه بنادر استان و منطقه آزاد تجاری - صنعتی انزلی به ویژه در توسعه صادرات کالا‌های غیرنفتی استفاده بهینه کرد.

غلامرضا شریعتی، رئیس سازمان ملی استاندارد هم در این نشست با اشاره به تصویب قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد در سال ۹۶ افزود: اعطای اختیارات فرابخشی به این سازمان نشانه توجه ویژه به ایمنی و سلامت شهروندان است.

او فرهنگ‌سازی در حوزه استاندارد کالا و خدمات را در مسیر رسیدن به توسعه پایدار، امری ضروری برشمرد و گفت: برای تولید محتوا و برنامه سازی در رسانه‌های مختلف به ویژه صدا و سیما برنامه‌ریزی‌های مناسبی صورت گرفته است.

رئیس سازمان ملی استاندارد با تاکید بر اینکه کیفیت بیشتر، امید به زندگی را افزایش می‌دهد تصریح کرد: برای استاندارد سازی کالا و خدمات، افزایش کیفیت نقشی محوری ایفا می‌کند و رسیدن به تکامل، بدون کیفیت ممکن نخواهد بود.

مهناز جعفریان، مدیرکل استاندارد گیلان هم در این نشست در مورد نحوه نظارت بر چگونگی اجرای قوانین و مقررات استانداردسازی آسانسور‌ها و موتورخانه‌ها به ویژه در اماکن عمومی و ادارات دولتی و همچنین استانداردسازی در تولید مصالح ساختمانی و چالش‌های پیش روی این حوزه‌ها گزارشی ارائه کرد.


انتهای پیام/م.‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.