مسئول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: چهار ارگان حیاتی شهروند ابهری به بیماران نیازمند اهداء شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، اماموردی مسئول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: نهمین مورد اهداء عضو انجام شده در استان زنجان متعلق به مرحوم قربانعلی صالحی از اهالی روستای قروه شهرستان ابهر است که به دلیل سانحه رانندگی در بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان بستری بود.

او بابیان اینکه پس از اطلاع از مرگ مغزی مرحوم صالحی، کار‌های لازم برای کسب رضایت از خانواده اوانجام شد، افزود:دیروز سه شنبه ۵ مردادماه ارگان‌های حیاتی این بیمار مرگ مغزی، برای اهداء به بیماران نیازمند پیوند عضو به بیمارستان سینای تهران منتقل شد.

اماموردی در رابطه با ارگان‌های حیاتی اهداء شده در نهمین اهدای عضو امسال در زنجان، ادامه داد: چهار ارگان حیاتی از جمله قلب، کلیه‌ها و کبد بیمار مرگ مغزی به بیماران نیازمند اهداء و جان ۴ بیمار نیازمند از مرگ حتمی نجات پیدا کرد.

مسئول شبکه فراهم‌آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با اشاره به شرایط سخت کرونایی گفت: در شرایط کنونی اپیدمی کرونا، تلاش پزشکان و پرسنل فداکار پرستاری بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان در نگهداری و آماده‌سازی مرحوم صالحی برای اهداء عضو ستودنی است.

اماموردی در رابطه با راه‌های دریافت کارت اهدای عضو افزود: علاقمندان می‌توانند با ارسال کد ملی به شماره ۳۴۳۲ و یا مراجعه به سایت اهدای عضو به آدرس https://www.ehdacenter.ir/fa برای اخذ کارت اهداء عضو اقدام کنند.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.