مدیر نمایندگی شرکت پشتیبانی امور دام البرز گفت: ۲۰ واحد مرغداری استان البرز از هشتم مردادماه گوشت مرغ را با قیمت دولتی روانه بازار می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، رحمت اله شفایی، مدیر نمایندگی شرکت پشتیبانی امور دام البرز با اشاره به این که ۲۰ واحد مرغداری استان البرز از هشتم مردادماه گوشت مرغ را با قیمت دولتی روانه بازار می‌کنند، گفت: شرکت پشتیبانی امور دام کشور به منظور ساماندهی بازار مصرف داخلی اقدام به انعقاد قرارداد با تعدادی از مرغداران گوشتی کرده که بر اساس این قرارداد، شرکت پشتیبانی امور دام جوجه‌های یک روزه را با قیمت دولتی در اختیار تولیدکنندگان قرار داده است.

مدیر نمایندگی شرکت پشتیبانی امور دام البرز افزود: جوجه‌های یک روزه که وارداتی هستند، با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی خریداری و در اختیار مرغداران قرار گرفته که بر اساس این قرارداد باید مرغداران نیز مرغ را با نرخ دولتی ۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان به توزیع کنندگان برسانند تا در نهایت با نرخ دولتی ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان در اختیار مصرف کننده قرار گیرد.

شفایی با بیان این که جوجه‌های یک روزه از خرداد ماه امسال تحویل مرغداران شده و پس از حداکثر ۵۰ روز در هشتم مرداد ماه انتظار تحویل نخستین محموله گوشت گرم مرغ را داریم، گفت: در پی انعقاد قرارداد با ۲۰ مرغدار البرزی، ۴۰۲ هزار و ۶۵۰ قطعه جوجه یک روزه تحویل آن‌ها شده است.

او افزود: بر اساس برآورد‌های انجام شده باید این تولیدکنندگان ۷۶۵ تن گوشت گرم مرغ را پس از کشتار تحویل بازار مصرف بدهند.

 مدیر نمایندگی شرکت پشتیبانی امور دام البرز گفت: این تولیدکنندگان بر اساس پروانه بهره برداری واحدهایشان نهاده دولتی تحویل می‌گیرند که باید بر همان اساس مرغ دولتی نیز تحویل بدهند.

شفایی اجرای این طرح را موجب پایین آمدن قیمت جوجه یک روزه در بازار دانست و افزود: البرز در اجرای این طرح جزو استان‌های پیشرو بوده است.

انتهای پیام/ ر. ن

برچسب ها: دام و طیور ، گوشت مرغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.