در سخنرانی به مناسبت عید سعید غدیر خم مطرح شد؛

عبدالملک بدرالدین: نیرو‌های طاغوت و در رأس آن آمریکا و اسرائیل به دنبال اعمال ولایتشان برما هستند

رهبر انصارالله یمن به مناسبت فرارسیدن عید غدیر خم، از تلاش نیرو‌های خارجی برای تسلط و اعمال قدرت بر مردم یمن سخن گفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مرکز رسانه‌ای انصارالله، رهبر انصارالله یمن در سخنانی به مناسب شب عید غدیر خم از تلاش نیرو‌های دشمن برای تسلط بر مردم یمن سخن گفت.

عبدالملک بدرالدین در سخنانی گفت: نیرو‌های طاغون و در رأس آن‌ها آمریکا و اسرائیل به دنبال اعمال ولایت خود بر ما و نیز حفره‌هایی اند که از طریق آن نفوذ کنند و آن حفره‌ها هرج و مرج، نفوذ فرهنگی و بی نظمی است.

 او گفت: طاغوتیان به سرکردگی آمریکا و اسرائیل در تلاشند تا ولایت خود را بر ما تحمیل کنند و روزنه ای که آنها از طریق آن نفوذ می کنند، ایجاد آشوب و بی نظمی و نفوذ فرهنگی است.

رهبر انصارالله یمن در ابتدای این دیدار گفت: عید سعید غدیر خم را به همه مؤمنین تبریک می گویم. ملت ما این عید را به عنوان میراثی ایمانی و تاریخی جشن می گیرد. جشن گرفتن در عید غدیر، سپاسگزاری از خداوند و اقرار به نعمت بزرگ اوست؛ نعمتی که تمام کرد و با آن دین اسلام را کامل کرد. حفظ میرات پیامبر این است که روز غدیر را جشن بگیریم و اقرار کنیم که رسول خدا صل الله علیه وآله وسلم در این روز رسالت خود را ابلاغ کرد.

او در ادامه افزود: ولایت خدا بر مؤمنین هدایتی را که آنها را از گمراهی و خواری حفظ می کند، اظهار می کند و میخواهد که آنها عزیز باشند و امتی کریمه و عزتمند را شکل دهند. بیشتر آموزه های قرآنی برای مؤمنین، تکریم و تعبیر از رحمت خدا، تشویق و وعده به خیر بزرگ است.

در مقابل، ولایت طاغوت، پیروی از منبع گمراهی است؛ طاغوت ظلم می کند و دنباله روهای خود را از راه درست گمراه می کند. پیروی از طاغوت گمراهی و انحراف فرهنگی، فکری، عملی و رفتاری است و انسان را از زندگی صحیح باز می دارد و او را به جهنم می برد.

طاغوت همه آن چیزی است که انسان را از دنبال کردن مسیر ولایت الهی و حق باز می دارد. ولایت طاغوت منبع ظلم، فساد، شرب و از بین بردن ارزش های انسانی و فطری است. مؤمنین به موجب ولایت الهی در جایگاه مسئولیت پذیری، مأموریت های بزرگ و ایفای نقش بسیار جدی قرار دارند. خدای سبحان می خواهد تا مؤمنیت امت عزتمندی باشند که نقش خود را ایفا و مسئولیت بزرگ و مقدس خود را محقق می کنند.

ولایت پیامبر صل الله علیه وآله وسلم در مسئولیت او در سالت الهی یعنی تبلیغ و تجسم این رسالت و نیز رهبری ما برای اجرای عملی این رسالت است. قرآن کریم بر نقش پیامبر به عنوان رهبر و اهمیت اطاعت از او تأکید کرده و این مسئله بخش مهمی از ارتباط ما با ایشان در چارچوب ولایت است.

او در ادامه افزود: برخی از مسلمانان در فهم اهمیت اطاعت از پیامبر مشکل داشتند و در بسیاری از مسائل از او نافرمانی می کردند. برخی از وابستگان به اسلام، در فهم جایگاه پیامبر در نزد خدا و احترام به ایشان ضعف داشتند. ادامه ولایت پس از رسالت، در چارچوب کمال ایمانی است که امام علی علیه السلام آن را مجسم کرد.

وی افزود: نقش امام علی، حلقه اتصال به پیامبر و امتداد ولایت ایشان در بین امت اسلامی است که این یک نقش بسیار محوری است. ولایت امام علی علیه السلام، تداوم مسیر هدایت الهی در بین امت و استمرار دین اسلام به شکل صحیح و به دور از انحراف است. تداوم ولایت امری ضروری در چارچوب سنت الهی برای بندگان است؛ زیرا ایجاد خلأ پس از نبوت، تأثیر بسیار بدی خواهد داشت.

او گفت: در قرآن کریم در بسیاری از آیات از امام علی علیه السلام به عنوان الگوی کمال ایمان یاد شده است. همه زندگی امام علی علیه السلام برای خداوند بود و همواره آماده فداکاری و تلاش برای جلب رضای الهی بود. امام علی علیه السلام همواره به عنوان اولین سرباز برای یاری پیامبر و اسلام حاضر بود و در جنگ های بدر، احد و خندق مشارکت داشت.

رهبر انصارالله یمن همچنین گفت: مهربانی و عطوفت امام علی علیه السلام، تجسم ارزش های ایمانی و اخلاص در عمل برای خدای متعال است. اینکه امام علی علیه السلام در حین نماز، صدقه دادند، نمونه ای از اهتمام ایشان به امت است. اینکه پیامبر اکرم صل الله علیه و آله وسلم اعلام کردند علی با قرآن است و قرآن با علی است، برای امت اسلامی تضمین می کند که ادامه دهنده هدایت، عامل و عارف و عالم به قرآن است.

او گفت: اینکه پیامبر فرمودند علی با حق است و حق با علی است، تأکید می کند که امام علیه السلام مبتنی بر حق، امت را به پیش خواهد برد. امام علی علیه السلام حد فاصل بین ایمان و نفاق است. آیه ولایت، تبیین می کند که این اصل ضامن حفاظت از امت اسلامی در برابر انحرافات داخلی است. ولایت امام علی علیه السلام سپر ما مقابل خطر بزرگی است که ایمان، استقامت و پایداری ما در راه خدای متعال را تهدید می کند. قرآن کریم از نفاق به عنوان مرضی یاد کرده است که سلامت تربیتی امت اسلامی را سلب می کند و مفاهیم سلبی متعارض با مفهوم تربیت انسانی را ایجاد می کند.

او در ادامه افزود: اصالت اسلام، در جایگاه، روش و مسیر امام علی نمود می یابد و ایشان حلقه وصل صحیح امت اسلامی به پیامبر است. اصل ولایت، روش و موضع ما را حفظ می کند و مانع از آشفتگی فرهنگی، فکری، دینی و عملی می شود. اگر ولایت نباشد، خلأ و آشوبی ایجاد می شود که مسلمانان را قربانی مفسدین، فرصت طلبان و افراد گمراه می کند. گروه های انحرافی امت اسلامی، مانند منافقین تحت عناوینی ایمانی فعالیت می کنند و از آن برای انحراف امت استفاده می کنند. یهودیان می توانند حق را به باطل درآمیزند و در به انحراف کشاندن سطوح دینی مهارت دارند.

عبدالملک بدرالدین تصریح کرد: بزرگترین تهدید امروز علیه امت اسلامی، تلاش دشمنان برای سیطره بر ما از طریق نفوذ فرهنگی، فکری و داخلی است. مسئله ولایت برای حفاظت از امت در قبال نفوذ و تلاش دشمن برای سیطره بر آن بسیار مهم است. برای اینکه بتوانیم از یاری و کمک خدای متعال بهره مند شویم، باید ولایت مبنا و اساس امت اسلامی باشد. قدرت های طاغوت و در رأس همه آمریکا و اسرائیل تلاش می کنند تا ولایت خود را بر ما تحمیل کنند و شکافی که از طریق آن این خواسته خود را محقق می کنند، ایجاد آشوب و نفوذ فرهنگی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یا علی
۲۲:۵۱ ۲۷ تير ۱۴۰۱
حضرت رسوالله ص فرمودند دوستی علی ایمان و دشمنی علی کفر.پس دوستان علی مبارکتون باشه نوش جونتون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
جنگ عربستان و یمن برنده نداره بهتره صلح کنید و از جنگ هشت ساله ما که منجر به آتش بس و صلح شد درس بگیرید و کمتر شعار بدهید که شما خودتان جای امن هستی و فقط مردم بدبختتون را کشتن میدین
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۱:۳۲ ۰۶ مرداد ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
عید سعید غدیر خم بر جمیع مومنین عدالتخواهان عادلین خردمندان عدالت گستران بدون تبعیضگریهای مختلف آزاده اندیشان عادل و خردمند سر تا سر جهان مبارک باد و تبریک عرض می کنیم .
آمریکا و صهیونیست و سعودی و جیره خورانشون در شرق و غرب و شمال و جنوب کره زمین هیچ عددی نیستند و هیچ غلطی نمی توانند بکنند با شدت و حدت دشمنان خائن جنایتکاران تروریستها رو به پشت مرزهای عربستان حجاز برانید و مرزهای کشورتان را در سر تا سر یمن تثبیت کنید و حکومت جمهوری اسلامی یمن متحدتان یکپارچه را مقتدرانه و قدرتمندانه و خردمندانه تشکیل دهید و تمامی خائنین و فاسدین و فاسقین داخلی کشورتان را به زیر بکشید و مقتدرانه حکومت عادلانه بدون تبعیضگریهای مختلف را برای ملتتان پیاده سازی کنید و حکومت کنید . والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۱:۲۳ ۰۶ مرداد ۱۴۰۰
عید سعید غدیر خم بر جمیع مومنین عدالتخواهان عادلین خردمندان عدالت گستران بدون تبعیضگریهای مختلف آزاده اندیشان عادل و خردمند سر تا سر جهان مبارک باد و تبریک عرض می کنیم . والسلام و صلوات التماس دعا .
آخرین اخبار