مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور گفت: امسال ۳۲۲واحد راکد و تعطیل صنعتی کشور احیا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، علی رسولیان مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور عصر امروز در بازدید از واحد‌های صنعتی استان گلستان با بیان اینکه با هدف‌گذاری شناسایی و احیاء واحد‌های صنعتی تعطیل و راکد در سال جدید توانستیم ۱۶۰۰ واحد صنعتی را شناسایی کنیم که حدود ۳۲۲ واحد در ۴ ماه امسال احیاء شدند و بر چرخه تولید برگشتند، اظهار داشت: با احیاء این واحد‌ها برای ۳ هزار نفر شغل ایجاد شد و تعداد واحد‌های تعطیل ۱۳ درصد کاهش یافت و امیدواریم بتوانیم بقیه واحد‌های صنعتی را احیاء کنیم.

او از مشوق‌های طرح‌های صنعتی خبر داد و افزود: کسانی که بتوانند طرح‌های خود را به موقع به بهره برداری کننداز ۳۰ درصد تخفیف و اقساط بند مدت واگذاری بهره مند می‌شوند.

رسولیانی افزود: دو رویکرد برای برق و آب زیرساخت شهرک‌های صنعتی داریم که یکی تولید برق در داخل شهرک‌های صنعتی و دیگری استفاده از پساب شهری و شهرک‌های صنعتی و باز چرخانی آب است.

او گفت: برای تولید برق خورشیدی ۷ هزار هکتار زمین از جمله در شهرک صنعتی اترک را شناسایی کرده ایم و هم با دولت و هم با سازمان شهر‌های صنعتی مذاکره کرده ایم که این زمین‌ها را به تولید برق خورشیدی اختصاص دهیم تا زمین‌های آن با اقساط بلند مدت در اختیار سرمایه‌گذاران قرار بگیرد و وزارت نیرو برق را با قیمت مناسب از آنان بخرد تا این کار برای سرمایه‌گذاران اقتصادی‌تر شود.

معاون وزیر صمت از شناسایی ۵ هزار هکتار سقف واحد‌های صنعتی برای تامین برق خورشیدی خبر داد و افزود: برنامه ریزی کرده ایم تا با وزارت نیرو اقداماتی را انجام دهیم که این تولید برق اقتصادی‌تر شود و با اعطاء تسیلات بانک مرکزی بتوانیم برق واحد‌های صنعتی را از منابع پاک و بدون آلایندگی تامین شود.

رسولیان افزود: تمام مراحل مطالعات این طرح انجام شده و توافقاتش صورت گرفته و امیدواریم بتوانیم از دولت مجوز آن را بگیریم.

او همچنین افزود: طرح دیگر ما طرح تامین آب مبتنی بر بازچرخانی آب در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی و استفاده از پساب شهر‌ها از جمله شهر گرگان است که آب مطمئنی برای نواحی صنعتی است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار