مدیرکل پشتیبانی امور دام استان یزد از آغاز طرح خرید دام مازاد و قابل کشتار عشایر در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، نادر سلیم مدیرکل پشتیبانی امور دام استان یزدگفت: برای حمایت از بخش مولد و زحمت کش عشایر در شرایط سخت خشکسالی و بر اساس مجوز صادره از سوی شرکت پشتیبانی امور دام کشور، طرح خرید دام مازاد و قابل کشتار عشایر تحت عنوان طرح خشکسالی آغاز شد.

او افزود: برای اجرای این طرح با هماهنگی با سایر ادارات و دستگاه‌های مرتبط و تشکیل و استقرار اکیپ‌های فنی و بهداشتی در مناطق عشایری و کشتارگاه ها اقدام به خرید، حمل و کشتار دام‌های مازاد و قابل کشتار نمود.

سلیم ادامه داد: براساس نظر کارگروه تنظیم بازار استان دام‌های کشتار شده یا به صورت لاشه گرم به بازار عرضه می‌شود یا با بسته بندی؛ انجماد و ذخیره سازی می‌شود.

او با بیان اینکه استان یزد به عنوان معین استان‌های همجوار در اجرای این طرح انتخاب شده است، افزود: اولین مجموعه دام زنده با حجم ۲۵۰ راس دام مازاد عشایر استان خراسان جنوبی در تاریخ ۳/۵/۱۴۰۰ در محل کشارگاه تحویل داده شد.

سلیم خاطر نشان کرد: که این اداره کل طرح پرورش و پرواربندی امانی را نیز در دستور کاردارد که در صورت وجود متقاضی نسبت به عقد قرارداد در این زمینه اقدام می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار