نمودار‌های مصرف برق در آستانه هشدار/ همکاری مردم لازم است

با توجه به تداوم گرمای هوا و به اوج رسیدن شاخص‌های نمودار مصرف برق در خراسان جنوبی، پیشگیری از قطعی‌ها نیازمند همکاری مردم است.

دادگر مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: هم اکنون نیروگاه‌های کل کشور و همچنین نیروگاه های استان با تمام توان درحال فعالیت هستند و این به معنی هشدار برای مصرف بالای برق است.

او افزود: با این حال و با توجه به افزایش شدید دمای هوا و تداوم این شرایط در اکثر نقاط، در کنار تمام فعالیت‌های صورت گرفته همچنان نیازمند همکاری مردم در کاهش مصرف برق هستیم تا از بروز خاموشی احتمالی در استان جلوگیری شود.

دادگر ادامه داد: از مردم استان درخواست می‌کنیم که با کاهش و مدیریت مصرف برق به ویژه درساعت‌های ۱۲ تا ۱۸ که ساعات اوج بار است، شرکت توزیع نیروی برق را در ارائه هرچه بیشتر خدمات و تأمین برق پایدار یاری و از بروز خاموشی برق جلوگیری کنند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی تصریح کرد: از جمله راهکار‌های ساده برای کاهش مصرف برق می‌توان به استفاده از دور کند کولر‌های آبی در ساعت‌های اوج بار، استفاده نکردن از وسایل برقی پر مصرف به طور همزمان در ساعت‌های اوج بار، خاموش کردن لامپ‌های اضافی و استفاده از روشنایی طبیعی در روز و تنظیم ترموستات کولر‌های گازی روی درجه‌ای بالاتر از ۲۵ اشاره کرد.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.