مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا نرخ انتقال ویروس کرونا در این کشور را در وضعیت هشدار ارزیابی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) در بیانیه‌ای از وضعیت هشدار در بیش از نیمی از شهرستان‌های آمریکا خبر دادو اعلام کرد که بیش از ۶۷ درصد از شهرستان‌های آمریکا از نظر انتقال ویروس کووید-۱۹ در وضعیت هشدار قرار دارند.

بنابر اعلام خبرگزاری رویترز، این مرکز با اعلام انتقال بالای ویروس کرونا در شهرستان‌های آمریکا گفت: «نرخ انتقال به حدی بالاست که باید استفاده از ماسک در مکان‌های بسته را اجباری و محدودیت‌ها را دوباره وضع کنیم.»

بنابراعلام این مرکز، نرخ انتقال روز سه‌شنبه ۶۳.۴ درصد افزایش داشته است. همچنین این نهاد آمریکایی اعلام کرد: «در مجموع ۴۹.۹ درصد از شهرستان‌های آمریکا نرخ انتقال بسیاری بالایی از کووید-۱۹ را داشتند؛ در حالیکه در ۱۶.۷ درصد از آن‌ها این نرخ قابل توجه بود.»

بنابراین مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا سیاست عدم استفاده از ماسک برای شهروندان واکسینه شده در آمریکا را لغو کرد و استفاده از آن را برای همگان الزامی دانست.

زمانیکه این مرکز از قابل توجه بودن نرخ انتقال صحبت می‌کند، یعنی از هر ۱۰۰ هزار نفر ۵۰ نفر در هفت روز گذشته مبتلای جدید به کرونا بودند. انتقال بسیار بالا نیز به معنای ۱۰۰ نفر مبتلای جدید در هر ۱۰۰ هزار نفر در هفت روز گذشته است.

پیشتر ماه گذشته سی‌دی‌سی دستور داده بود تمام معلمان، دانش‌آموزان و حتی کودکان در مهدکودک‌های آمریکا بدون توجه به واکسینه شدن یا نشدن از ماسک استفاده کنند.

این نهاد آمریکایی روز گذشته نیز آمار جدیدی از میزان ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در این کشور منتشر و اعلام کرد: «در میانگین هفت روز گذشته، موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا، حدود ۶۵ درصد افزایش یافته و به میانگین پنجاه و هفت هزار و سیصد و یک مورد جدید ابتلا به کرونا در هر روز رسیده است.»

شب گذشته نیز سازمان جهانی بهداشت از ثبت رکورد مبتلایان جدید به کرونا در آمریکا در هفته گذشته خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
منظور از شهرستانهای آمریکا همان ایالت ها ست؟
آخرین اخبار