معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در شبانه روز گذشته یک مورد فوت جدید ناشی از ویروس کرونا در خراسان جنوبی به ثبت رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت:دیروز ۳۱۱ آزمایش تشخیص کرونا در خراسان جنوبی انجام شد که در مجموع ۱۴۶ بیمار جدید شامل ۲۶ بستری و ۱۲۰ مورد سرپایی شناسایی شدند.

او افزود: از این تعداد ۴۰ مورد از بیرجند، ۱۴ مورد از قاینات، ۵ مورد از فردوس، ۳ مورد از سربیشه، ۶مورد از طبس، ۹ مورد از درمیان، ۳۴ مورد از زیرکوه، یک مورد از خوسف، ۱۲ مورد از نهبندان بوده و از سرایان هم ۲۲ مورد جدید شناسایی شد.

مهدی زاده با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۶۶۸ تست سریع هم در استان انجام شد اظهار کرد: ۲۲۵ مبتلا نیز از این طریق شناسایی شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: در حال حاضر ۲۹۲ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۱۴۸ نفر دارای تست کرونای مثبت بوده و از این تعداد ۲۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۸ نفر وخیم است.

او ادامه داد: در شبانه روز گذشته ۶۵ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش شدند که در همین مدت ۵۵ بیمار شامل ۲۷ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

مهدی زاده گفت: تا کنون ۲۲ هزار و ۷۶۹ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته و یا در قرنطینه خانگی بسر می‌برند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: تا روز گذشته ۶۶ هزار ۹۹۶ تست مولکولی کرونا در استان انجام شد که ۲۳ هزار و ۸۶۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شد.

او عنوان کرد: در شبانه روز گذشته یک مورد فوت جدید در استان ثبت شد و مجموع فوتی‌ها در استان به ۹۵۱ نفر است.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.