۱۳ فعالیت در طرح سراسری راهداری محوری پیش‌بینی شده که برای اجرا و تکمیل آن در چهارمحال و بختیاری به ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حامد ایرج‌پور معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: طرح سراسری راهداری محوری از اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، در ۶۸۳ کیلومتر از جاده‌های شریانی و پرتردد استان آغاز شد و تاکنون ۹۰ درصد پیشرفت اجرایی داشته است.

او افزود: رفع مشکلات موجود در محور‌های شریانی و پرتردد به منظور ارائه خدمات بهتر به کاربران جاده و بالا بردن سطح ایمنی و کیفیت راه‌ها با استفاده از توان و ظرفیت نیرو‌های راهداری از جمله اهداف اجرای طرح سراسری راهداری محوری است و این طرح در چهارمحال و بختیاری با استفاده از ۲۶۷ دستگاه ماشین‌آلات راهداری و مشارکت ۳۰۰ نیروی انسانی در حال اجراست.


بيشتر بخوانيد


ایرج‌پور اضافه کرد: ۱۳ فعالیت راهداری در این طرح پیش‌بینی شده است که برای اجرا و تکمیل آن در استان ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است و با توجه به اینکه طرح راهداری محوری به صورت امانی پیگیری می‌شود، می‌توان به کاهش هزینه‌ها در مقایسه با واگذاری طرح از طریق پیمانکاری اشاره کرد.

او اظهار داشت: لکه‌گیری، خط‌کشی، تهیه و نصب تابلو اطلاعاتی، تهیه و نصب تابلو‌های اخطاری و انتظامی، تهیه و نصب چراغ چشمک‌زن، تعمیر و نگهداری روشنایی راه و تونل و اصلاح و ایمن‌سازی شیب شیروانی حاشیه راه‌ها را از جمله فعالیت‌های اجرایی در این طرح است.

ایرج‌پور تصریح کرد: ایمن‌سازی نقاط پرتگاهی، تهیه و نصب نیوجرسی، پاک‌سازی سطح راه، پاک‌سازی قنو‌ها و آبرو‌های طولی، تنظیم سطح بستر حریم، شانه سازی، تعمیر و تکمیل پل‌ها، نصب نرده پل و احداث دیوار حائل نیز در مدت اجرای طرح راهداری جاده‌ای در استان دنبال می‌شود.

او گفت: رفع نقاط پرتگاهی در استان به ویژه منطقه بازفت شهرستان کوهرنگ، از جمله مهم‌ترین اقدامات انجام شده در قالب طرح راهداری محوری است و برای ایمن‌سازی این محور‌ها و حذف نقاط پرتگاهی، نصب گارد ریل و نیوجرسی و همچنین شانه سازی از طریق سنگ چینی و خاک‌ریزی انجام شد.

ایرج‌پور ادامه داد: اجرای طرح راهداری محوری در چهارمحال و بختیاری تا پایان مردادماه ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار