پیگیری طرح تقسیط شهریه معوق دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه علمی‌وکاربردی لرستان

معاون دانشگاه علمی و کاربردی دادگستری لرستان گفت: طرح تسهیل و تقسیط شهریه‌ی ترم جاری و معوقه دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در حال بررسی و رسیدگی است.

دکتر رسول بیرانوند، معاون دانشگاه علمی و کاربردی دادگستری لرستان در گفت و گو با   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد،  اظهار کرد: به دنبال کاهش نسبی تعداد دانشجویان در حال تحصیل دانشگاه علمی‌وکاربردی دادگستری لرستان نسبت به سال‌های گذشته، به‌علت عدم بسترسازی مناسب همه‌جانبه در سیستم جذب دانشجو، تعداد رشته‌های در حال تدریس در این دانشگاه نیز تقلیل یافته است.
وی افزود: طی بررسی‌های انجام شده و ایجاد شرایط مناسب، از قبیل تبلیغات، شناساندن پتانسیل و حقیقت این واحد، جذب و استفاده از اساتید مجرب، افزودن بیش‌تر رشته‌درس‌های مرتبط، برنامه‌ریزی‌های کاربردی و هدفمند، چشم‌انداز مناسبی در سطح ارتفاع کیفی این مجموعه دیده می‌شود، که دانشجویان به‌زودی شاهد این تغییرات جدی خواهند بود.
وی بیان داشت: ثبت‌نام متقاضیان رشته‌های حقوقی از اوایل شهریورماه در این واحد به‌صورت اینترنتی صورت گرفته و پس از آن دانشجویان برای تشکیل پرونده به‌صورت حضوری به دانشگاه مراجعه می‌نمایند. هم‌اکنون ۳ رشته در مقطع کاردانی و ۲ رشته در مقطع کارشناسی در این واحد تدریس می‌شوند، که با پیگیری‌های انجام شده در سال تحصیلی جدید، به تعداد این رشته‌ها افزوده خواهد شد.
معاون دانشگاه علمی و کاربردی دادگستری لرستان گفت:کاهش کیفیت تحصیل باتوجه به شیوع کرونا در سراسر کشور به‌وجود آمده و دانشگاه دادگستری لرستان نیز از این قاعده مستثنا نیست و باید جهت ارتفاع سطح علمی دانشجویان و پویایی اساتید، اقدامات جدی صورت گیرد که این دو در تقابل با یک‌دیگر در تعامل و تعادل قرار گیرند و بتوان تمامی کاستی‌های گذشته را جبران کرد.
بیرانوند تصریح کرد: تدریس در این دانشگاه در سال تحصیلی جدید، توسط ۶۰ مدرس رشته‌های حقوقی از میان قضات، وکلا و کارمندان دادگستری، انجام خواهد شد. مشکل فارغ‌التحصیلان بدهکار به دانشگاه، برای دریافت مدرک فارغ‌التحصیلی با طرح تقسیط شهریه‌ی معوقه این افراد و دانشجویان در حال تحصیل، در حال بررسی و رسیدگی است.
وی افزود: طی رایزنی و نامه‌نگاری‌های انجام شده با بانک مربوطه و بعد از اخذ مجوز از موسسه شهید قدوسی، به‌زودی این امتیاز و خدمات به دانشجویان در حال تحصیل و فارغ‌التحصیلان داده می‌شود، که از این طریق یک تعامل سه‌جانبه بین دانشگاه، دانشجو و بانک برقرار می‌شود. با عملی شدن طرح فوق، فارغ‌التحصلان برای پرداخت شهریه‌ی معوق خود به بانک‌های مربوطه معرفی شده و شهریه را به‌صورت اقساط پرداخت خواهند نمود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.