دبیر فدراسیون و سرمربی تیم ملی تکواندوی کشورمان در خصوص عملکرد ملی پوشان در رقابت‌های المپیک توکیو، صحبت‌هایی را بیان کردند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های تکواندوی المپیک توکیو بر خلاف دوره‌های گذشته که در روز‌های آخر  برگزار می‌شد این بار در روز های ابتدایی المپیک توکیو انجام شد و مدال‌های این رشته میان نفرات برتر اهدا شد که خبری از نمایندگان کشورمان نبود. برای اولین بار بود در رقابت های المپیک نمایندگان کشورمان هیچ سهمی در مدال های تکواندو نداشتند.

تکواندوی ایران در المپیک توکیو ۳ نماینده (میرهاشم حسینی، ناهید کیانی و آرمین هادی پور)  داشت که هر ۳ ورزشکار با وجود سن کم، اما سابقه درخشانی داشتند و شانس مدال نیز بودند، اما هر کدام به نحوی شکست خوردند و ژاپن را بدون مدال به سمت ایران ترک کردند.

در همین ارتباط مجید نیری (دبیر فدراسیون تکواندو) و فریبرز عسکری (سرمربی تیم ملی تکواندوی ایران) در مورد عملکرد ملی پوشان صحبت هایی را مطرح کرده اند که در ادامه می خوانید.

مجید نیری دبیر فدراسیون تکواندو درباره دلایل موفق نبودن ملی پوشان تکواندوی کشورمان در رقابت های المپیک بیان کرد: در المپیک اکثر افرادی که رنک بالا داشتند علی رغم تمرینات منظم نتوانستند مدال کسب کنند. در ۳۲ مدالی که تقسیم شد ۵۶ درصد را اروپایی ها، ۲۴ درصد آسیایی ها، ۱۲ درصد را آفریقایی‌ها و سه درصد را آمریکایی‌ها کسب کردند. میرهاشم حسینی در رقابت با حریف ازبکستانی موفق نبود و آرمین هادی پور با پای مصدوم بازی کرد. ناهید کیانی با فشار و هجمه‌ای که IOC در آن نقش داشت نتوانست خوب ظاهر شود. اینکه جدول مسابقات طی بخشنامه اعلام شده ۱۶ نفره است و بعد ۱۷ نفره می‌شود آیا جای سوال ندارد.

ناهیدکیانی

فریبرز عسکری سرمربی تیم ملی تکواندوی کشورمان بیان کرد: ما سه سال سخت تلاش کردیم تا در این روز‌های سخت لبخند به لب مردم بیاوریم، اما نشد. کرونا باعث شد ورزش تعطیل شود خیلی کشور‌ها کرونا را رد کردند، اما ما درگیر پیک پنجم هستیم. در گرند پری توانستیم موفق باشیم، اما با کرونا آن روند از بین رفت. متاسفانه، چون باشگاه‌ها تعطیل بودند آرمین هادی پور به ساحل می‌رفت تا تمرین کند که متاسفانه رباط صلیبی پاره کرد. از آن طرف میرهاشم با توجه به تعطیلی باشگاه‌ها وزنش به شدت بالا رفت و مجبور شد وزن خود را کم کند.

قصد توجیه ندارم اما با رفتن من هیچ چیز درست نمی شود 

عسکری ادامه داد: ژاپن تکواندو ندارد و ورزشگاه‌ها را با پارتیشن از هم جدا کرده بودند. ۲ هفته مانده به المپیک توانستیم لوازم مورد نیاز خود را بخریم.

سرمربی تیم ملی تکواندو اظهار کرد: قصد توجیه کردن ندارم. با توجه به وضع موجود بهترین‌ها را برای ما تهیه کردند و از فدراسیون متشکرم. با رفتن فریبرز عسگری هیچ چیزی درست نمی‌شود. کارشناسان باید دور هم جمع شوند و درباره موفق نبودنمان فکر کنند با این وضع در المپیک بعدی هم مشکل خواهیم داشت.

سرمربی تیم ملی درباره انتقاد‌ها و صحبت‌هایی که بعد از ورود تیم تکواندو به ایران شده است؛ تصریح کرد: از حمایت‌ها ممنونم، اما پیشکسوتان نگفتند کجای کار ایراد دارد. الان که همه می‌گویند ما می دانستیم این طوری می‌شود، اما هیچ کدام به ما راهنمایی ندادند.

تکواندو

بخش اعظم مشکلات ما بر سر بودجه است

عسکری گفت: اشکوریان از تیم ملی خط نخورد یک روز خودش ساکش را برداشت رفت. متاسفانه الان هر راست و دروغی را بهم نسبت می‌دهیم. از اشکوریان بپرسید آیا من خطش زدم یا خیر. شرایط سختی داریم و با همدلی و ارائه راهکار آن را حل کنیم. بخش اعظم این مشکلات بر سر بودجه ای است که اگر حل شود خیلی از مشکلات حل می‌شود.


بیشتر بخوانید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار