آغاز بارش های پراکنده از امروز در خراسان رضوی

کارشناس اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای از احتمال بارش رگبار پراکنده باران و رعد و برق در ارتفاعات شمال غرب استان، در ساعات بعد از ظهر امروز خبر می دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، زهرا آهنگرزاده  کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی وضعیت کنونی استان را تا قسمتی نیمه ابری در مناطق شمالی دانست و افزود: به لحاظ دمایی، تغییرات چشمگیری در استان نخواهیم داشت و نوسانات دمایی در حد کاهش یک تا ۲ درجه سانتیگراد خواهد بود.

او با اشاره به وزش باد، به عنوان پدیده غالب استان در چند روز پیش افزود: وزش تندباد تا عصر امروز در مناطق جنوبی و شرقی استان، گاه به صورت شدید و توام با گرد و خاک ادامه خواهد داشت، اما پیش‌بینی می‌شود در روز‌های شنبه و یکشنبه آینده به‌طور موقت از شدت وزش باد‌ها کاسته شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته فریمان با کمینه دمای هوای ۱۴ درجه و سرخس با بیشینه دمای هوای ۳۹ درجه سلسیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین نقاط استان بوده‌اند.

آهنگرزاده بیان کرد: در شبانه روز گذشته بیشترین سرعت وزش باد نیز در سرخس با ۸۳ کیلومتر در ساعت به ثبت رسیده است.

او با اشاره به ثبت رگبار‌های پراکنده در مناطق شمالی خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته تصریح کرد: در همین بازه زمانی ۲ دهم میلیمتر بارش در قوچان ثبت شده است.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار