یک هزار مسکن ویژه محرومان خراسان شمالی افتتاح شد

یک هزار مسکن ویژه محرومان خراسان شمالی امروز با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه و شماری از مسؤلان استانی به صورت ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مراسم افتتاح یک هزار مسکن ویژه محرومان خراسان شمالی همزمان با بهره برداری از واحد‌های مسکن محرومان در سراسر کشور با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی در این باره گفت: در طرح ساخت مسکن برای محرومان، برای ساخت هر واحد مسکونی، ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت و ۳۰۰ میلیون ریال به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود.


بیشتر بخوانید 


علی محمدی با اشاره به تفاهم سه جانبه برای ساخت سه هزار واحد مسکونی برای روستاییان محروم استان گفت: این تفاهم میان استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد شد.

او گفت: واحد‌های مسکونی در مناطق محروم، با زیر بنای ۵۲ متر مربع تا ۶۰ مترمربع ساخته می‌شود و تهیه نقشه، صدور پروانه و نظارت‌ها به صورت رایگان انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ساخت ۲ هزار واحد مسکونی باقیمانده هم در دست پیگیری است.

بر اساس این گزارش اکنون بیش از ۶۰ درصد از روستاییان خراسان شمالی در منزل مستحکم زندگی می‌کنند.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستا‌ها سکونت دارند.

بر اساس اعلام کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی، شمار مدد جویان فاقد مسکن این استان سه هزار و ۶۰۰ نفر است.

استان خراسان شمالی با جمعیت بیش از ۸۶۳ هزار نفری حدود ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) دارد.

این استان از نظر سرانه درآمد خانوار، در رده آخرین استان‌های کشور قرار دارد.

منبع : ایرنا 

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.