سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، جان ۲۸ کرمانی را گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی شفیعی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ تا ساعت ۱۵ امروز جمعه ۸ مرداد ۱۴۰۰ را اعلام کرد.

او با بیان اینکه تعداد فوتی‌های قطعی به علت ابتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در استان کرمان ۲۸ نفر بوده است، گفت: از این تعداد، ۱۷ نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۲ نفر در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان، ۵ نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۳ نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و یک نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

شفیعی با اشاره به اینکه سن فوتی‌های کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته از ۸۷ تا ۲۶ سال بوده است، افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدای شیوع کرونا ویروس تاکنون به ۳ هزار و ۵۴۰ نفر رسیده است.

او با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۸۵ مورد دیگر بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان بستری شده اند، بیان کرد: از این تعداد، ۱۰۹ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۵ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۴۴ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۱۷ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و ۱۰ مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان بستری هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: هم اکنون هزار و ۹۷ نفربر اثر ابتلا به کرونا در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی استان کرمان شامل ۶۴۷ نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۹۰ نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۱۹۹ نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۸۲ نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و ۷۹ نفر در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان بستری هستند.

او بیان داشت: از ابتدای شیوع کووید ۱۹ تاکنون ۲۸ هزار و ۵۷۳ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان بستری شدند.

شفیعی گفت:  از ابتدا تا کنون، ۳۲۵ هزار و ۵۱۲ دُز واکسن کرونا در نوبت اول و  ۸۵ هزار و ۴۵۰ دُز واکسن کرونا نیز در نوبت دوم تزریق شده است.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار