سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد نیرو‌های یمنی با پایان رساندن مرحله دوم عملیات النصر المبین مناطق بیشتری از استان البیضاء را آزاد کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المسیره، «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد نیرو‌های یمنی با به پایان رساندن مرحله دوم عملیات «النصر المبین» توانستند مناطقی از جمله «نعمان» و «ناطع» در استان البیضاء را آزاد کنند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در بیان ابعاد این عملیات گفت: در عملیات آزادسازی البیضاء عناصر تکفیری و مزدوران ائتلاف متجاوز شکست خوردند و متحمل خسارات سنگینی شدند.

یحیی سریع در ادامه افزود: صد‌ها نفر از مزدوران متجاوز و باند‌های تکفیری کشته، زخمی و اسیر شدند و مقادیر مختلفی از سلاح‌های آنان را بدست آوردیم.

او اضافه کرد: نیرو‌های مسلح پس از آزادسازی بیشتر مناطق در حال پاکسازی باقی‌مانده این عناصر در استان البیضاء هستند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن بار دیگر تاکید کرد: نیرو‌های مسلح با کمک خداوند متعال عملیات‌های نظامی خود را تا پایان تجاوزات، رفع محاصره، آزادسازی تمام خاک کشور و دستیابی به استقلال ادامه خواهند داد.

پیش از این نیز بنابر اعلام منابع نظامی، نیرو‌های یمنی حمله‌ای شدید را در اطراف مارب آغاز کردند و تمرکزشان در رشته کوه‌های البلق، طلعه الحمراء، بیابان نخله و مشجح بود.

این حملات باعث شد ده‌ها نفر از عناصر مزدور وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی کشته یا زخمی شوند.

نیرو‌های یمنی در این مناطق که همگی هم جوار مارب هستند، پیشروی مهمی داشته اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار