نخست وزیر عراق اعلام کرد در بازگشت از آمریکا توانسته است ۱۷ هزار اثر باستانی عراق را به کشور خودش بازگرداند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المسله، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق در صفحه رسمی خود در توئیتر نوشت: در سفر بازگشت از آمریکا توانستیم با هیئت همراهم ۱۷ هزار اثر (باستانی) عراقی را به کشور بازگردانیم.

الکاظمی در ادامه گفت: ما با استفاده از این آثار قصد داریم یک موزه بازگشایی کنیم تا این آثار برای عموم مردم و محققان در معرض نمایش قرار بگیرند.

رئیس جمهور عراق در خصوص این آثار گفت: این اتفاق می‌تواند شروعی نو برای الهام گرفتن از ارزش‌های تمدن باستانی و هویت ملی و اصیل ما باشد، همچنین نسل‌هایمان را با علوم و فرهنگ و دستاورد‌های این سرزمین آشنا می‌کنیم.

در سفر اخیر الکاظمی به آمریکا میان بایدن و هیئت عراقی توافق شد که تا تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱، دیگر هیچ نیروی آمریکایی با نقش رزمی در عراق نخواهد بود.

در بیانیه مشترک واشنگتن و بغداد آمده است: طبق توافق دو کشور عراق و آمریکا حضور نیرو‌های نظامی آمریکا تا پایان سال جاری میلادی (۲۰۲۱) در عراق پایان یابد.

رئیس جمهور آمریکا در زمینه خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق نیز گفت: نقش آمریکا در عراق در ارتباط با کمک در زمینه آموزش (نیروها) و مقابله با داعش خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
دزدی تو خون آمریکایی‌هاست همونطور که انگلیس آثار باستانی مارو دزدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
مثلا امتیاز گرفت .. انها باید تمام سرفتهایی که در عراق شده است . پس دهند یا دنبال کنند .. این امتیازی نیست که امریکا از منطقه گورش را گم نکند .. کمکم عراقیها به جاسوسی الکاظمی ایمان میاورند و همچنین شرکت در لو دادن مسیر سرداران ایران و عراق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۸ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
مهم اینه جاش چی دادی. یادتون رفته وقتی بغداد داشت به دست داعش سقوط میکرد هیچ کشوری حاضر به کمک فوری نشد جز ایران؟ نذاشت عراق سقوط کنه. حالا میاد از آمریکا که خودشون گفتن داعش ساخته ما بود تشکر میکنه بابت شکست داعش. مسخره نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
حسنک دبیر
۲۳:۵۳ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
البته از یک عامل سر سپرده بیش از این هم انتظار نیست.
زمانی که قرار بود نخست وزیر عراق انتخاب بشه اگه خاطرتون باشه چند گزینه معرفی شد و چون هیچکدام بابا میل آمریکا نبودند هر کدام به بهانه ای رد شدند با هیاهوی آمریکائی ها و از طریق رئیس جمهور برهم صالح که او هم وابستگیش به غرب و بویژه آمریکا ثابت شده.
ولی وقتی الکاظمی معرفی شد آمریکائی ها ساکت شدند و برهم صالح هم او را تایید کرد.
از همون موقع معلوم شد که از ایشون قول هائی گرفتن و بعد رضایت دادن که او نخست وزیر بشهتا حالا هم انصافا خوب به تعهدالتش و قولهائی که به غربی ها داده عمل کرده، هرچند هر از گاهی هم برای حفظ ظاهر یه خوش و بشی هم با ایرانی ها داشته ولی واقعیت اینه که او تمایلاتش بیشتر بسمت آمریکا و عربستان سعودی است.
Iran (Islamic Republic of)
حسنک دبیر
۰۰:۰۶ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
کاشکی میگفتن که چرا این 17000 اشیاء باستانی عراق تا کنون در آمریکا بوده ؟؟!!!
آیا آنها در طول زمان و یا بطور یکجا توسط دوستان آمریکائی!! به سرقت رفته بوده یا قضیه چیز دیگری است ؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
صدها برابر ان را پس نداده اند و خیلی از اثار را به صهیونیست ها تحویل داده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۰۸ مرداد ۱۴۰۰
به ما چه خب
آخرین اخبار