معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای گلستان از ورود ۳ میلیون مترمکعب آب در پی باران تابستانه به سد گلستان خبر داد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  جواد تیموری ، معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: باران تابستان 3 میلیون متر مکعب یعنی حدود 7 درصد ظرفیت سد گلستان آب روانه سد گلستان کرد که ورود این حجم آب به سد گلستان که پیش از این براثر کاهش ۳۰ درصدی بارش‌های امسال خشک شده بود، قابل توجه است.


جواد تیموری افزود: هم اکنون ورود آب به سدهای بوستان و گلستان و برخی سدهای دیگر ادامه دارد.


به گفته تیموری ، هم اکنون حجم آب ورودی به سد گلستان ۲۳ متر مکعب بر ثانیه است که افزایش آب این سد را طی امروز و فردا به همراه خواهد داشت.


تیموری اضافه کرد: طی ۴۸ ساعت گذشته در گلستان و در حوضه نکارود سه میلی‌متر، حوضه خلیج گرگان و قره سو به ترتیب حدود ۹ و ۱۰ میلی‌متر و حوضه گرگان رود و ۱۷ سرشاخه آن به طور میانگین حدود ۲۷ میلی‌متر باران باریده است.

 

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای گلستان ادامه داد: حجم آب حاصل از بارش‌های اخیر که مطابق اعلام هواشناسی تا عصر امروز نیز ادامه دارد، پس از پایان باران توسط کارشناسان این شرکت برآورد و اطلاع رسانی خواهد شد.


وی افزود: هم اکنون ذخیره آب سدهای استان حدود ۵۲ میلیون متر مکعب معادل ۲۱ درصد ظرفیت سدهای استان است.


انتهای پیام / فا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.