نخل‌های بی سر در بخش خنافره شادگان + فیلم

خشکسالی، تامین نشدن حقابه و ورود آب دریا به رودخانه باعث شده زمین‌های شادگان به دلیل سیراب شدن از آب بی کیفیت تبدیل به شوره زار گردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، شهرستان شادگان یکی از قطب‌های تولید خرما در کشور است و نخلستان‌های سر به فلک کشیده از هر نقطه‌ای در این منطقه قابل مشاهده هستند.

اما امسال نخل‌های بلند قامت، خشکیده و سر خود را از دست داده اند؛ حالا آنچه از این درختان بر جای مانده چوب‌هایی است که «ایستاده و بی سر مرده اند»، اما همچنان ریشه‌های خود را در خاک حفظ کرده اند.

صلاح خنافره یکی از ساکنین شهرستان شادگان که تصاویری را از نخیلات برای ما ارسال کرده است، می‌گوید این نخلستان‌ها روزگاری سرسبز و سرزنده بودند که اکنون خشک شده و با چنین وضعیتی روبرو هستند.

او افزود: تامین نشدن حقابه و رها نکردن آب از سد‌ها که عامل آن خشکسالی است باعث به وجود آمدن چنین وضعیتی در این منطقه شده است.

استان خوزستان یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی در کشور است و بیشترین صنایع پتروشیمی، لوله سازی، فولاد و استخراج و حفاری نفت و گاز در این منطقه استقرار دارند، اما بزرگترین مصرف کننده آب، زمین‌های کشاورزی هستند.

 
نخل‌های بی سر در بخش خنافره شادگان + فیلم
نخل‌های بی سر در بخش خنافره شادگان + فیلم
نخل‌های بی سر در بخش خنافره شادگان + فیلم
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.