مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی از فعال بودن سامانه ۱۶۶۶ این نهاد برای پاسخگویی به سوالات شهروندان در خصوص بیماری کرونا خبر داد.

اربابی مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با اشاره به اقدامات این نهاد در زمان همه گیری کرونا گفت: بمنظور کاهش تردد بیماران و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، سقف تأیید نسخ دارو‌های پرونده‌ای در سامانه تأیید خدمات از ۶۰ میلیون ریال به ۸۰ میلیون ریال در داروخانه‌ها افزایش یافته است.

او افزود: تا پیش از حذف دفترچه‌های کاغذی و الکترونیکی شدن نسخ، صدور دفترچه‌های المثنی بدون نیاز به مراجعه شهروندان به اداره کل بیمه سلامت و در دفاتر پیشخوان انجام می‌گرفت.

اربابی ادامه داد: دفترچه‌هایی که تاریخ اعتبار آن‌ها تمام شده، اما هنوز برگ‌های آن باقیست، تا پایان شهریور ماه امسال بدون نیاز به اینکه شهروندان برای تمدید اقدام کنند، به صورت خودکار تمدید شده است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی اظهار کرد: برای بیماران کرونایی، هزینه انجام خدمات سی تی اسکن قابل محاسبه و پرداخت است و این امر در جهت رفاه حال بیماران و کاهش دغدغه‌های آنان صورت گرفته است.

او بیان کرد: افزودن قابلیت جدید پاسخگویی به سوالات مردم درباره بیماری کرونا در سامانه تلفنی ۱۶۶۶ سازمان بیمه سلامت برای افزایش آگاهی درباره پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، کاهش مراجعه بیماران به مراکز درمانی، کاهش استرس در جامعه و ارائه راهنمایی‌های لازم درباره اقدامات بهداشتی و درمانی یکی دیگر از اقدامات بیمه سلامت در زمان همه گیری کروناست.

اربابی تصریح کرد: سامانه سرویس‌های شهروندی بیمه سلامت به آدرس https://eservices.ihio.gov.ir/esc و با قابلیت‌های احراز هویت بیمه شده بر اساس شماره ملی و شماره موبایل، امکان مشاهده اطلاعات هویتی و بیمه‌ای، امکان تغییر عکس و تمدید اعتبار بیمه، امکان مشاهده کلیه نسخ و امکان مشاهده ریز نسخه شامل دارو‌های تجویزی و خدمات ارائه شده، در دسترس است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.