نیرو‌های سوری وضعیت در استان درعا را تثبیت کردند

معاون رئیس مرکز روسی آشتی طرف‌های درگیر در سوریه اعلام کرد نیرو‌های مسلح سوری توانستند وضعیت را در استان درعا تثبیت کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس،  معاون رئیس مرکز روسی آشتی طرف‌های درگیر در سوریه گزارش داد نیرو‌های سوری توانسته اند وضعیت را در استان درعا تثبیت کنند.

دریا سالار وادیم کولیت، معاون رئیس مرکز روسی آشتی طرف‌های درگیر در سوریه اعلام کرد: نیرو‌های مسلح سوریه توانستند وضعیت را در درعا تثبیت کنند. همچنین از ۳۰ ژوئیه در این منطقه آتش بس برقرار شده است. گفته شده نیروهای امنیتی سوریه با مقامات  تشکل‌های مسلح برای حل و فصل اوضاع به توافق رسیدند. 

این مقام مسئول تأکید کرد: در روز‌های اخیر وضعیت در منطقه پرجمعیت درعا به طور قابل توجهی تشدید شده است در حالی که درگیری‌های مسلحانه بین شبه نظامیان مسلح و نیروی نظامی سوریه بیشتر شده است. 

یک منبع میدانی در سوریه امروز اعلام کرد: «نیروهای ارتش سوریه چند ساعت پس از نقض شدن توافق مبنی بر این‌که گروه‌های مسلح باید سلاح‌های خود را زمین بگذارند و وارد روند اسکان مجدد شوند، عملیاتی نظامی علیه تروریست‌ها را آغاز کردند.»

این توافقات میان مقامات سوریه و گروه‌های مسلح به واسطه گروه‌های سرشناس، نمایندگان گروه‌های مختلف و ریش سفیدان درعا حاصل شده بود.

به گفته این منبع: «این عملیات به صورت مرحله به مرحله پیش خواهد رفت تا فرصت بازگشت به مذاکرات صلح فراهم باشد.»

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) پیش از این اعلام کرده بود که گروه های تروریستی بیمارستان «الوطنی» و خانه‌های شهروندان را در شهر «درعا» با خمپاره هدف قرار دادند.

منابع محلی در درعا نیز اعلام کردند، حضور نظامیان سوری در این شهر تقویت شده است و چندین تانک، تجهیزات زرهی، توپخانه‌ای و صد‌ها سرباز در آن مستقر شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار